آینده بازی های واقعیت مجازی Playstation 5 Vr

هنگامی که جیم رایان به معرفی پلی استیشن VR جدید پرداخت، تعداد قابل توجهی از سازندگان بازی‌های واقعیت مجازی هیجان‌زده شدند. دلیل خوشحالی آن‌ها واضح بود. اگر پلتفرم‌های کمتری برای عرضه‌ی بازی‌های واقعیت مجازی وجود داشته باشد، چندین و چند استودیو ساخت چنین بازی‌هایی به خطر می‌افتند. حتی گفته می‌شود که برخی از استودیوهای بازی‌سازی متمرکز روی واقعیت مجازی که شاید به فکر تعطیلی افتاده بودند، با انتشار آن مقاله‌ی کوتاه در بلاگ پلی استیشن و مصاحبه‌ی رایان در مجله‌ی بریتانیایی GQ ناگهان با انرژی کامل دوباره کار خود را از سر گرفتند.

برای درصد بسیار بسیار زیادی از بازیکن‌ها خرید یک هدست واقعیت‌مجازی با قیمتی بالاتر از قیمت کنسول‌های نسل ۹ همچنان به جوک شباهت دارد؛ چه برسد که کار کردن دستگاه هم در گرو اتصال آن به یک کامپیوتر شخصی قدرتمند و گران‌قیمت باشد. اما تعداد قابل توجهی از افرادی که پلی استیشن 4 داشتند، با پرداخت ۴۰۰ دلار برای یک هدست واقعیت‌مجازی کنار آمدند. چون می‌توانستند آن را به کنسول خود متصل کنند و به سرعت مشغول بازی شوند.

اندی سن، هم‌موسس استودیو Ramen VR همزمان با ستودن نقش صدای سه‌بعدی و قابلیت‌های دسته در بازی های پلی استیشن وی آر جدید می‌گوید که امیدوار است وزن هدست کاهش محسوسی نسبت به هدست قبلی داشته باشد. همچنین او می‌گوید که علاوه‌بر کاهش کلی وزن هدست مهم است که این وزن به خوبی در نقاط مختلف آن پخش شود. حالا باید تا معرفی کامل هدست صبر کرد و دید که دقیقا چه‌قدر وزن دارد.