کراس پلی برای تمام بازی های پلی استیشن ۴ فعال شد

 
کراس پلی برای تمام بازی های پلی استیشن ۴ فعال شد

 

کراس پلی (Cross-Play) قابلیتی است که به کاربران چند پلتفرم اجازه می‌دهد تا بتوانند بدون محدودیت با هم بازی کنند. به عبارت دیگر، کاربران بازی Fortnite روی سه پلتفرم نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان و اپیک استور، می‌توانند با هم این بازی را تجربه کنند. تا سال گذشته، پلی استیشن ۴ علاقه‌ای به کراس پلی نشان نمی‌داد و معتقد بود که پلی استیشن به این قابلیت نیازی ندارد. اما به تدریج و با بازی‌های فورتنایت و Rocket League، سونی اعلام کرد که کراس پلی به صورت آزمایشی برای بعضی از بازی‌ها فعال است و بازخورد آن در تصمیم نهایی سونی تأثیر خواهد داشت. شب گذشته سونی اعلام کرد که قابلیت کراس پلی از حالت آزمایشی خارج شده و برای تمام بازی‌ها قابل استفاده است.

 Image result for ps4 crossplay

البته شایان ذکر است که در فوریه ۲۰۱۹، شان لیدن، مدیرعامل استودیوهای جهانی SIE اعلام کرده بود که کراس پلی برای بازی‌سازان در دسترس است و هر بازی‌سازی اگر بخواهد، می‌تواند استفاده از این ویژگی را درخواست کند. این اظهار نظر باعث شد تا بسیاری از بازی‌سازان مدعی شوند که سونی تنها به عده محدودی از بازی‌سازان بزرگ این ویژگی را داده است و کراس پلی، در اختیار همگان نیست.

 

اکنون جیم رایان (Jim Ryan) مدیرعامل شاخه سرگرمی کمپانی سونی در مصاحبه‌ای با نشریه Wired اعلام کرد که کراس پلی از حالت آزمایشی خارج شده است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. با توجه به اینکه اکنون مدت‌هاست کاربران پلی استیشن ۴ خواهان فعال شدن این قابلیت برای تمام بازی‌ها هستند، چندان عجیب نیست که سونی سرانجام به این ویژگی چراغ سبز نشان داده است، هر چند که فعال شدن آن را فقط در یک مصاحبه اعلام کرده است و خبری از بیانیه یا مراسم خاصی نبود.

 Image result for ps4 crossplay

رایان در این باره اظهار کرد که به زودی کراس پلی به یکی از ویژگی‌های برجسته دنیای گیم تبدیل خواهد شد و اجتناب از آن ریسک بزرگی خواهد بود. با توجه به اینکه در حال نزدیک شدن به معرفی و عرضه پلی استیشن ۵ هستیم، رایان و کمپانی سونی به این نتیجه رسیده‌اند که کراس پلی می‌تواند امتیاز بزرگی برای این کنسول باشد و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

 

در حال حاضر، تنها بازی‌های Dauntless، Fortnite، Paladins، Realm Royale، Rocket League، Smite و بازی Call of Duty: Modern Warfare از این ویژگی روی پلی استیشن ۴ برخوردارند و باید منتظر ماند و دید که فعال شدن این قابلیت چه تأثیری روی بازی‌های چند نفره این کنسول خواهد داشت.