بر هیچکس پوشیده نیست که سری Grand Theft Auto حق بزرگی بر گردن صنعت گیم دارد، به طوری که نسخه سوم این مجموعه برای اولین بار با ارائه یک عنوان ویدیویی جهاز باز سه بعدی، انقلابی در این صنعت پرمخاطب به وجود آورد. خوشبختانه، شرکت «راک استار گیمز» به خوبی از این موضوع آگاه است و همواره در جهت بهبود و خلق نسخه های جدیدتر این سری جهاز باز پرطرفدار تلاش می کند و با تمام جرات می توان گفت که تا به امروز به نحو احسن به وظیفه خود عمل کرده و از حیث گیم پلی، داستان، گرافیک و غیره هیچ افت و کاستی در نسخه های اخیر مجموعه «جی تی ای» دیده نمی شود.

به دلیل محبوبیت بسیار بالای این سری، روزانه شایعات و گزارش های متعددی از نسخه ششم فرنچایز «جی تی ای» به گوش می رسد که هنوز واکنش رسمی راک استار گیمز را در پی نداشته است. با اینکه مطمئن هستیم شرکت «تیک تو اینتراکتیو» به همراه راک استار گیمز در نهایت بازی Grand Theft Auto 6 را توسعه داده و به دست طرفداران و بازیکنان می رسانند، اما متاسفانه تاکنون هیچ اطلاعاتی در این خصوص این عنوان ویدیویی در دست نیست.

حال در این میان، به تازگی برخی از منابع داخلی استودیوی راک استار که با نام کاربری The Know در شبکه یوتیوب فعالیت می کنند، از نسخه ششم بازی Grand Theft Auto سخن گفته و اطلاعات و جزئیات اندکی را با علاقه مندان و گیمرها به اشتراک گذاشتند که حتی شنیدن این شایعه ها، شور و شوق خاصی را در دل هر بازیکنی ایجاد می کند.

بر اساس ادعای گروه The Know، بر خلاف نسخه های پیشین، بازی Grand Theft Auto 6 در شهر زیبا و خاطره انگیز Vice City و بخش هایی از فلوریدای جنوبی جریان خواهد داشت. همچنین، شهر حاضر در این عنوان ویدیویی تنها به Vice City و بخش هایی از فلوریدای جنوبی محدود نمی شود و بازیکنان در برخی از مراحل و ماموریت های بازی به کمک هواپیما به قاره آمریکای جنوبی سفر می کنند.

آیا ماجراجویی های «تامی ورستی» در شهر Vice City زنده می شود؟

نکته قابل توجه این است که گروه The Know به زمان تقریبی انتشار بازی Grand Theft Auto 6 اشاره کرده است که بر اساس آن، باید چند سالی را برای تجربه «جی تی ای 6» منتظر بمانید! این گروه در طی بیانیه ای رسما اعلام کرد که این عنوان ویدیویی مورد انتظار با همکاری دو شرکت راک استار گیمز و تیک تو اینتراکتیو در سال میلادی 2022 (سال شمسی 1400 – 1401) منتشر می شود.

 

توجه داشته باشید که بنا به پیش بینی های تحلیل گران صنعت گیم، احتمال عرضه نسل نهم کنسول های دو شرکت مایکروسافت و سونی تا سال میلادی 2022 بسیار زیاد است. بدین خاطر، ممکن است شرکت راک استار گیمز بازی Grand Theft Auto 6 را مخصوص کنسول های نسل نهم توسعه دهد و دارندگان دو کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 از تجربه آن محروم بمانند. البته، این موضوع در خصوص بازی GTA V صادق نیست و این عنوان ویدیویی با به کارگیری نهایت قدرت سخت افزاری هر دو نسل هفتم و هشتم کنسول های بازی، توسعه یافت و در نهایت به دست بازیکنان هر پلتفرم رسید.

 

در ادامه، گروه The Know اظهار داشت که بازی Grand Theft Auto 6 در کنار سایر کاراکترها، یک شخصیت مونث را برای اولین بار در تاریخ این سری به عنوان قهرمان داستان این اثر ویدیویی معرفی خواهد کرد. البته، هنوز مشخص نیست که این عنوان ویدیویی مثل بازی GTA V شامل چند شخصیت قابل بازی است و یا به مانند نسخه های اولیه این مجموعه، تنها یک شخصیت و کاراکتر قابل بازی خواهد بود.

بهتر است بدانید گروه The Know یکی از منابع داخلی شرکت راک استار گیمز شناخته می شود که در گذشته شایعاتی را در زمینه بازی های ویدیویی به انتشار رسانده است که برخی از آن ها به واقعیت پیوستند و درستی ادعاهای این گروه اثبات شد. به عنوان مثال، این گروه در گذشته جزئیاتی درباره عنوان Dark Souls 3 ارائه کرده بود که پس از معرفی رسمی بازی توسط «باندی نامکو انترتینمنت» (Bandai Namco Entertainment)، به صحت تمامی این اطلاعات پی بردیم.

 

در هر صورت، با وجود سابقه خوب گروه The Know، باز هم این ادعاها و گزارش ها تا زمان تایید و یا تکذیب شرکت راک استار گیمز در حد شایعه باقی می مانند.

گفتنی است؛ به این زودی ها منتظر واکنش شرکت راک استار گیمر در قبال این شایعات نباشید، چرا که در حال حاضر این شرکت پرآوازه به سختی بر روی ساخت و توسعه بازی مورد انتظار Red Dead Redemption 2 مشغول به کار است و عدم پاسخ دهی به چنین شایعات و گزارش های مطرح شده دور از انتظار نیست.

اگرچه، ذکر این نکته مهم است که تا به امروز شایعه های زیادی از محل و موقعیت نسخه بعدی بازی «جی تی ای» توسط منابع مختلف و رسانه های خارجی منتشر شده است و بدین خاطر نمی توان به صحت این ادعاها پی برد.

از دیگر خبرهای مرتبط با مجموعه Grand Theft Auto می توان به فروش خیره کننده و تحسین برانگیز نسخه پنجم این سری اشاره کرد. چندی پیش، آقای استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیر عامل شرکت «تیک تو اینتراکتیو»، در گفت و گو با رسانه های اظهار داشت که تاکنون بیش از 90 میلیون نسخه از بازی GTA V در سراسر جهان توزیع شده است که این آمار به خوبی محبوبیت بیش از اندازه این عنوان ویدیویی را ثابت می کند.

به علاوه، شرکت تیک تو اینتراکتیو و راک استار گیمز از بخش سیستم پرداخت های درون برنامه ای بازی Grand Theft Auto V پول هنگفتی را به جیب زده اند و این بازی از نظر سیستم پرداخت درون برنامه ای، به بهترین نحو ممکن عمل کرده است.

با توجه به ادامه فروش فوق العاده بازی «جی تی ای وی»، قاعدتا شرکت تیک تو اینتراکتیو و راک استار گیمز از این بازار پرسود چشم پوشی نمی کنند و به این زودی ها نسخه بعدی مجموعه GTA را به دست بازیکنان و طرفداران نمی رسانند. از این رو، ظاهرا هنوز فاصله زیادی با انتشار بازی Grand Theft Auto 6 داریم!

بازی Grand Theft Auto 6

در حال حاضر، جدیدترین اثر ویدیویی شرکت راک استار گیمز تحت عنوان Red Dead Redemption 2 برای عرضه در روز 26 اکتبر سال میلادی جاری (4 آبان ماه سال 97) برنامه ریزی شده است. گفته شده این عنوان ویدیویی مورد انتظار فقط و فقط بر روی دو کنسول نسل هشتم ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد و هنوز خبری از عرضه آن بر روی پلتفرم پی سی نیست. هرچند، به نظر می رسد شرکت راک استار گیمز و «تیک تو اینتراکتیو» هرگز از بازار پردرآمد و داغ رایانه شخصی غافل نمی شوند و با توجه به درخواست مکرر طرفداران و بازیکنان، مطمئنا در آینده نه چندان دور شاهد معرفی نسخه پی سی بازی «رد دد ردمپشن 2» هستیم.

شایان ذکر است؛ آخرین نسخه از مجموعه Grand Theft Auto به نام GTA V در تاریخ ۱۷ سپتامبر سال ۲۰۱۳ (۲۶ شهریور ماه سال ۹۲) بر روی دو کنسول نسل هفتم ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ منتشر شد. سپس با گذشت یک سال، سازندگان با ارتقای کیفیت و گرافیک بصری بازی، نسخه نسل هشتم آن را در اختیار دارندگان و کاربران دو کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 قرار دادند. در نهایت، به لطف درخواست های فراوان و جمع آوری هزاران امضا، نسخه پی سی این عنوان ویدیوی نیز در روز ۱۴ آوریل سال ۲۰۱۵ (۲۴ فروردین ۹۴) در سراسر جهان عرضه شد.

حال، دیدگاه شما در رابطه با بازی Grand Theft Auto 6 چیست؟ آیا شما با بازگشت به شهر خاطره انگیز و زیبای Vice City موافق هستید و یا از نسخه جدید این سری پرطرفدار انتظار حضور در شهر کاملا جدید را دارید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.