Fifa یا Pes را انتخاب میکنید ؟

نبرد PES 2020 و FIFA 20: هر ساله طرفداران دو عنوان محبوب PES و FIFA چشم انتظار نسخه جدید هستند و منتظرند ببیند که چه تغییراتی در بازی محبوبشان رخ داده است. در سالیان گذشته عادت داشتیم PES را در صدر فروش ها و علاقمندی های گیمرها ببینیم، اما این 3-4 سال گذشته ورق به کلی برگشته است! به هرحال، فارغ از اینها همیشه بحثی بین طرفداران FIFA و PES مطرح بوده است و آن هم برتری یکی از این دو بر دیگری است، چیزی که برخی از مواقع از تعصب هم فراتر می رود! همیشه به عنوان یک گیمر، برای من هم سوال است که بالاخره کدام ویژگی های مثبت بیشتری دارد. دموی PES 2020 چند روز قبل منتشر شد و خیلی ها معتقدند امسال سال PES 2020 است!
در ادامه به موشکافی نبرد PES 2020 و FIFA 20 می پردازیم.
 تصویری جذاب از بازی PES 2020
دلیل ناکامی PES در مقابل FIFA در سالیان گذشته چه بوده است؟
سری بازی PES چه از نظر میزان فروش و چه از نظر طراحی چهره بازیکنان و خیلی از موضوعات ریز و درشت دیگر، از رقیب خود بالاتر بوده است. اما اگر کمی واقع بینانه به بررسی ابعاد این موضوع بپردازیم، متوجه ناکامی مطلق PES خواهید شد! همانطور که گفتم، سری بازی PES از نظر تعداد فروش هیچ مشکلی نداشته است، اما چیزی که باعث ضربه زدن به پتانسیل های این بازی، در چند سال اخیر شده است، لایسنس نبودن خیلی از تیم ها و لیگ های معتبر است، چیزی که سازندگان و طرفداران سری بازی فیفا از آن رنج نمی برند!
در ادامه به بررسی بیشتر از PES 2020 بهتر است یا FIFA 20؟ خواهیم پرداخت.
 آیا FIFA 20 موفقیت های گذشته خود را تکرار می کند؟ نبرد PES 2020 و FIFA 20
شکست فراموش نشدنی 2019 PES در مقابل FIFA 19
دقیقا یک سال قبل بود که در معرفی PES 2019، شرکت کونامی (Konami) خبر از عدم حضور رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در نسخه جدید داد. خبری که باعث شوکه شدن بسیاری از طرفداران این سری شد و خیلی ها به همین دلیل PES را به مقصد FIFA 19 ترک کردند! این اتفاق از چند منظر برای شرکت کونامی و علی الخصوص PES 2019 شکست حساب می شد. 1 – از نظر اقتصادی  –  2 – از نظر معنوی (طرفداران و …)
در ادامه به تحول کونامی PES 2020 خواهیم پرداخت.
 ما در FIFA 19 شاهد لیگ قهرمانان به مراتب بهتری نسبت به سری بازی PES بودیم.
چه اتفاقی افتاد که PES به این حال و روز افتاد؟
حدود 5 یا 6 سال قبل بود که به طور همزمان بازی FIFA 14 و PES 2014 معرفی شدند. آن زمان اصلا کسی به FIFA نگاه هم نمی کرد، چه برسد که بخواهد با PES ای که در PES 2013 یک شاهکار را خلق کرده بود رقابت کند! اما به یکباره همه چیز بهم ریخت، PES 2014 چیزی بدتر از یک بازی فاجعه بود!!! شاید باورتان نشود، اما علاوه بر اینکه نسبت به PES 2013 هیچ پیشرفتی نداشت، حتی به اعتقاد اکثر طرفداران از PES 2012 هم چیزی ضعیف تر از آب درآمده بود! اما در سمت مقابل، یعنی FIFA 14، توانست با بازخوردهای بسیار خوبی روبرو شود و دلیل آن هم تغییر ریشه های بازی و ابداع گیم پلی نرم و جدید بود. به شخصه معتقدم از سال 2014 به بعد، PES دیگر هیچ حرفی در مقابل FIFA نداشت.
اگر بخواهیم جمع بندی از این بخش بکنیم، دلیل شکست PES، تنها خودش بود!
سیاست های اشتباه و تغییر ندادن سبک گیم پلی خشک و …
 PES 2014، فاجعه ای فراموش نشدنی!
تغییر نام PES به eFootball PES 2020 | تحول در راه است
در رابطه با دلایل تغییر نام PES به طور مفصل چند مدت قبل در مقاله ای صحبت کرده بودیم.
زمانی که کونامی (Konami) از بازی خود، در جریان مراسم E3 2019 رونمایی کرد، شاهد پیشوند جدیدی با نام eFootball بودیم. سازندگان بازی اینگونه توضیح دادند: “سری PES در سال 2020 دچار تحولات عظیمی خواهد شد، از تغییر ریشه های بازی گرفته تا تغییر نام و از همه مهمتر، حضور گسترده PES 2020 در مسابقات ورزش  الکترونیکی (Esports).
صحبت ها و هدف های مدیر عامل کونامی، نشانه های جدی از نبرد PES 2020 و FIFA 20 داشت.
نبرد PES 2020 و FIFA 20 | انتقام سهمگین PES از FIFA در راه است؟
همه اینها را گفتیم تا برسیم به این بخش! یعنی پاسخ به اینکه PES 2020 بهتر است یا FIFA 20؟
البته این را به این زودی ها نمی توان پاسخ داد، چرا که PES 2020 در فاز دمو قرار دارد و علی الخصوص هنوز دمویی از FIFA 20 منتشر نشده است تا بتوانیم آن را با PES 2020 مقایسه کنیم. اما با بررسی یک سری نکات، متوجه تغییرات ریشه ای در PES 2020 هستیم که کمک بسیار زیادی به ما در رابطه با مقایسه PES 2020 و FIFA 20 می کند.
در ادامه پاسخ سوالتان یعنی ” PES 2020 بهتر است یا FIFA 20؟ ” را دریافت خواهید کرد.
و تغییرات کلی بازی pes 2020 …
تغییراتی که PES 2020 اعمال کرده است
باز هم حرفی که قبل تر زدم را تکرار می کنم، هنوز ما نمی توانیم مشخص کنیم که کدام یک عملکرد بهتری داشته است، چرا که از PES 2020 تنها دموی آن منتشر شده اما از FIFA 20 هیچ چیزی از بازی، چه دمو و بتا تا همین لحظه منتشر نشده است و صرفا هدف ما مانور روی برخی از تغییرات PES 2020 است. در بخش هایی از دموی بازی PES 2020 تغییراتی زیادی را می بینیم که هیچوقت در سری های قبلی مشاهده نکردیم، از زمین بازی گرفته تا دوربین آن (خیلی به ویژگی های آن نمی پردازیم، چرا که قصد نوشتن یک نقد و بررسی داریم)
باز هم تاکید می کنم، تشخیص PES 2020 بهتر است یا FIFA 20؟ فعلا امکانپذیر نیست.
به هرحال PES 2020 نشان داده است که تونایی رقابت با FIFA را خواهد داشت.
شما چه فکر می کنید؟


نقد و بررسی بازی:
سعی و هدف ما از نوشتن و تهیه این مقاله، بیشتر نگاهی به گذشته این دو بازی بود. از ناکامی های PES گرفته تا دلایل موفقیت FIFA و از همه مهمتر، سال موفقیت آمیز
PES 2020 آیا شما هم تحلیلی در رابطه با این موضوع دارید، خوشحال می شویم نظرتان
را با ما به اشتراک بگذارید تا یک بحث جذاب و داغ به وجود بیاید.