هر انچه باید از بازی fc24 بدانید

به زودی قرار است که یکی دیگر از شبیه‌سازهای فوتبال استودیو EA منتشر شود، ولی این دفعه با طعمی جدید. احتمالا تا الان می‌دانید که مجموعه فیفا به پایان رسید و دیگر قرار نیست که خبری از فیفا ۲۴ باشد. بله درست است، نام FIFA 24 یکی از عناوینی است که قرار نیست آن را ببینیم، ولی نگران نباشید؛ EA قرار نیست که دست از ساخت بازی‌های فوتبال بکشد. این استودیو قرار است که بازی جدیدش را با نام EA Sports FC 24 روانه بازار کند.

اطلاعات زیادی از fc24 اخیرا منتشر شد و وقت آن است که با آن‌ها آشنا شوید. استودیو EA اعلام کرد که برای این بازی با بیش از ۱۹ هزار بازیکن، ۷۰۰ تیم مختلف و بیش از ۳۰ لیگ فوتبال قرارداد بسته است تا آن‌ها را هم وارد خانواده اف سی ۲۰۲۴ کند. هیچ کسی نمی‌داند که آیا جدایی از مجموعه فیفا ایده خوبی بود و یا EA صرفا مجبور به این انتخاب شد. شاید سرنوشت این بازی هم مشابه eFootball شود، ممکن هم هست که مثل سابق استودیو EA حکومتی جدید را بر دنیا بازی‌های فوتبال آغاز کند. برای فهمیدن این موضوع درباره بازی fc24 در ادامه با ما همراه باشید.




تاریخ انتشار بازی FC 24

در استریم زنده‌ای که جزئیات بازی درونش معرفی شد، بازی هم برای پیش‌خرید ارائه شد. این موضوع باعث شد که ما بالاخره تاریخ انتشار بازی را هم متوجه شویم. بازی FC 24 به صورت رسمی قرار است که در تاریخ ۲۹ سپتامبر سال ۲۰۲۳ منتشر می‌شود. خوشبختانه در استریم و تریلر بازی متوجه شدیم که شاید نام FIFA را در عنوان بازی ندیدیم و خبری از فیفا ۲۴ نباشد، ولی قرار نیست از ستاره‌ها و تیم‌های بازی چیزی کم شود.




پلتفرم‌های اف سی ۲۴


 

طبیعتا قرار نیست که کسی از اینکه بازی EA Sports FC 24 بر روی تمامی پلتفرم‌ها منتشر خواهد شد، تعجب کند. به طور دقیق اف سی ۲۴ یا همان بازی فیفا ۲۴ بر روی کنسول‌های PS5 ،PS4 ، Xbox Series X ،Xbox One و PC منتشر خواهد شد.

البته یکی از غافلگیری‌های ea fc 24 این است که بالاخره قرار است که برای نینتندو سوییچ هم منتشر شود. بالاخره پس از سال‌ها قرار است که استودیو EA، یکی از بازی‌های فوتبالش را با جزئیات کامل و بهبودی چشم‌گیر برای این کنسول منتشر کند تا طرفدارنش بتوانند مثل بقیه پلتفرم‌ها، از بازی لذت ببرند. این نسخه حتی قابلیت محبوب Ultimate Team را هم خواهد داشت و همه چیز را برای بازیکنان سوییچ عوض خواهد کرد.




ستاره‌ای که بر روی کاور بازی EA Sports FC 24 خواهد بود


ٰهر سال قبل از انتشار یکی از عناوین فیفا، بحث سر این است که چه کسی قرار است بر روی کاور این بازی باشد. درست است که الان خبری از بازی فیفا ۲۴ نیست، ولی پای این بحث به fc24 هم باز شد. چندین سال بود که این افتخار دائما نصیب یکی از ستاره‌های جوان فرانسوی، یعنی کیلیان امباپه می‌شد. اما حالا نوبت منچستر سیتی است که ستاره طلایی خودش، یعنی ارلینگ هالند را بر روی کاور بازی fc24 ببیند.




تیم‌ها و لیگ‌های اف سی ۲۴


 

با توجه به تغییر نام بازی از فیفا ۲۴ به fc24، شاید برایتان سوال باشد که آیا قرار است که تیم‌ها و لیگ‌های بازی هم عوض شوند؟ در جواب باشد گفت که خیر، قرار نیست چیزی عوض شود. البته قرار نیست یک اسم، تیم و یا لیگ از بازی کم شود؛ ولی قرار است که لیگ فوتبال بانوان هم به بازی اضافه شود. دلیل اینکه تا الان در بازی‌های FIFA ما شاعد حضور بیشتر زنان نبودیم این بود که خود فدراسیون FIFA که با استودیو EA قراداد داشت، اجازه استفاده از تمامی لیگ‌ها و بازیکنان را به این استودیو نمی‌داد.

پس نگران نباشید، قراردادهای EA برای استفاده از نام و بازیکنان، با خود لیگ‌ها و تیم‌ها است و در حقیقت ارتباط خاصی با خود فدراسیون FIFA ندارد. در حال حاضر شراکت این استودیو با لیگ‌هایی مثل لیگ برتر انگلستان، لالیگا اسپانیا، لیگ قهرمانان اروپا و چند صد لیگ دیگر مثل سابق است و چیزی قرار نیست عوض شود.




قیمت بازی ea fc 24 در زمان انتشار


 

قیمت بازی EA Sports FC 24 هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. یک سری شایعه و نظرات درباره ea sports fc 24 در این زمینه وجود دارد که این بازی احتمالا به صورت رایگان منتشر شود. خیلی از افراد حدس می‌زنند که اگر قرار بود که بازی همچنان پولی باشد، با همان نام FIFA 24 منتشر می‌شد. با توجه به اینکه ما می‌دانیم دلیل تغییر نام مجموعه به خاطر اختلافات EA با FIFA بود، احتمال چنین اتفاقی خیلی کم است.

زمانی که اف سی ۲۴ منتشر شود، احتمالا با همان قیمت ۶۰ الی ۱۰۰ دلار فروش خواهد رفت؛ دقیقا مشابه زمانی که نامش فیفا بود.

قسمت Career Mode ولی آنلاین

 

قطعا می‌دانیم که قسمت Ultimate Team یکی از پول‌سازهای بزرگ EA است و انتظار داریم که مثل عناوین قبلی، در اف سی ۲۴ هم آن را ببینیم. یکی دیگر از قسمت‌هایی از بازی که بازیکنان سالیان سال است که از EA می‌خواهند ویژگی آنلاین را درونش اضافه کند Career Mode است.

البته این موضوع هنوز به صورت رسمی تایید نشده است و با توجه به ویدیو‌هایی از بازی fc24 که لو رفته است حدس می‌زنیم که EA بالاخره تصمیم گرفت که قابلیت آنلاین را به این قسمت اضافه کند. اینکه در این حالت شما چگونه می‌توانید با دوستان خود بازی کنید و محدودیت‌ها و ویژگی‌های آن چیست را هنوز به صورت دقیق نمی‌دانیم و امیدواریم که اطلاعات بیشتری را در این زمینه دریافت کنیم.



تغیی

استودیو EA برای بهبود تجربه بازی fc24 (یا همان فیفا ۲۴) بر روی ۳ ویژگی اصلی بازی تمرکز کرد تا بتواند یک حس جدید را به وجود آورد. اولین مورد آن یک سیستم انیمیشن جدید به نام HyperMotionV است که قرار است به صورت کلی، انیمیشن‌های دویدن و حرکات دیگر بازیکنان را دگرگون کند و حس زنده بودن بهتری به آن‌ها منتقل کند.

مورد دوم سبک بازی جدید است. البته این سبک جدید برای خود بازی نیست، بلکه برای بازیکنان است. در این بازی قرار است بیش از ۳۴ سبک متفاوت برای بازی وجود داشته باشد که بازیکنان مختلف، از یکی از آن‌ها پیروی خواهند کرد. این سبک‌های مختلف و ترکیبشان با هم می‌توانند پتانسیل‌های مختلفی را در طول بازی برای شما ایجاد کنند، پس بهتر است حواستان به بازیکنانی که انتخاب می‌کنید باشد.

در نهایت هم که موتور گرافیکی Frostbite است که دائما در حال بهبود است. این Frostbite است که قرار است تمامی وزن اف سی ۲۰۲۴ را حمل کند و به نحو احسن آن‌ها را نشان دهد.

یکی دیگر از تغییرات بازی ea fc 24 که می‌تواند جالب باشد این است که لیگ زنان هم به قسمت Ultimate Team اضافه می‌شود. شما دیگر می‌توانید به معنا واقعی کلمه، از بهترین ستاره‌های دنیا برای ساخت تیم رویایی خود استفاده کنید.


نتیجه‌گیری


شاید تعدادی از طرفداران قدیمی بازی‌های FIFA کمی نگران باشند. همین چند سال پیش بود که رقیب قدیمی مجموعه بازی فیفا نامش را تغییر داد و یک بازی را تحت عنوان eFootball منتشر کرد و در زمان انتشارش یک فاجعه رخ داد. خبر خوب برای این طرفداران این است که در اف سی ۲۴ قرار نیست که چیزی از درون مجموعه قبلی، یعنی فیفا، عوض شود. با توجه به تمامی اطلاعاتی که از بازی لو رفت، می‌دانیم که بازی قرار نیست دچار تغییرات خیلی زیادی شود. درست است که انیمیشن‌های جدید و یا کمی گیم‌پلی‌ متفاوتی خواهد داشت، ولی همچنان هسته آن مشابه فیفاهای قبلی است و نام FC 24 صرفا ظاهر آن را تغییر خواهد داد. اگر می‌خواهید نظرات درباره ea sports fc 24 را بیان کنید، در بخش دیدگاه‌ها آن‌ها را به اشتراک بگذارید.