معرفی PS4 کپی خور و ویژگی های آن

PS4 کپی خور یکی از راه های دور زدن هزینه های بازی های این نوع پلی استیشن است که در حالت کلی به صورت اکانتی و هک شده انجام می شود. PS4 کپی خور دارای مزایای خاصی است که از جمله آنها می توان به اجرای بازی ها بدون پرداخت هزینه، نصب برنامه های شخص ثالث، توسعه بازی و نرم افزارهای خاص اشاره نمود. در ادامه می خواهیم به طور مختصر به معرفی این نوع از کنسول ها بپردازیم.

معرفی PS4

در رابطه با معرفی PS4 باید گفت PlayStation 4 یک کنسول خانگی از شرکت Sony Computer Entertainment است. این کنسول نسل چهارم از سری کنسول های پلی استیشنی است که شامل پردازنده AMD Jaguar 8 core است. کنسول پی اس 4 در 15 نوامبر 2013 در آمریکای شمالی راه اندازی شد و در 29 نوامبر همان سال در اروپا، آمریکای مرکزی، اقیانوسیه و آفریقای جنوبی فروخته شد. همچنین در 22 فوریه 2014 در ژاپن نیز عرضه شد.

پلی استیشن 4 متعلق به نسل هشتم کنسول ها، به عنوان نسل بعد از PS3 است و با Wii U و Nintendo Wii U و Microsoft Xbox One در بازار رقابت خواهد کرد. پلی استیشن 4 از پردازنده معماری x86-64 مبتنی بر AMD استفاده می کند که برخلاف PlayStation®3 با معماری CELL می باشد.

PS4 کپی خور

PS4 کپی خور

در ادامه معرفی پی اس فور ها لازم است به انواع دیگری از این دستگاه ها با نام PS4 کپی خور نیز اشاره کنیم که در واقع نوعی از انواع پلی استیشن های فور است که تنها از نظر فریم ورک با نسخه اصلی متفاوت بوده و تفاوت سخت افزاری دیگری با این محصول ندارد. همانطور که ما  انواع PS4 های مختلفی را داریم ( معمولی، اسلیم و پرو )، مدل PS4 کپی خور نیز به دو مدل محدود می شود که به صورت هکی و اکانتی تقسیم بندی می شوند. 

در نوع PS4 هکی، پلی استیشن برای ورژن های 5.07 به پایین وجود دارد. این نوع از کنسول ها نباید به اینترنت متصل شده و لازم است هر بازی که در PS4 نیازمند ارتقا و آپدیت باشد، به صورت آفلاین توسط کنسول آپدیت شود. در مورد PS4 اکانتی باید گفت این نوع از پلی استیشن ها برای ورژن های بالاتر از 5.07 وجود دارند. این نوع از کنسول ها نیز نباید به اینترنت متصل شده و لازم است از آپدیت بازی ها در آن جلوگیری شود. 

PS4 کپی خور

ویژگی PS4 کپی خور

در ادامه می خواهیم به ویژگی های پی اس فور کپی خور اشاره کنیم. در مورد ویژگی های نوع اول این نوع پلی استیشن ها باید گفت:

  • PS4 های کپی خور از نوع هکی به صورت نرم افزاری کپی خور شده و سخت افزار آن تغییری نمی کند.

  • برای دستگاه های 500 گیگابایت و 1 ترابایت به ترتیب می توان در حدود 9-15 و 18-30 بازی را کپی کرد که وابسته به حجم بازی ها می باشد.

  • در این نوع از کنسول ها، بازی های آنلاین و چند نفره نباید مورد استفاده قرار گیرند.

  • در این نوع از کنسول ها ممکن است برای جلوگیری از لو نرفتن بازی های کپی، کنسول خاموش شود که جای نگرانی ندارد.

همچنین از ویژگی های کنسول کپی خور از نوع اکانتی نیز باید به موارد زیر اشاره نمود:

  • این کنسول هم به صورت نرم افزاری کپی خور خواهد شد.

  • مشتریان این نوع از کنسول ها می توانند 3 بازی را خودشان انتخاب کنند.

  • محدودیت تعداد بازی در این نوع دستگاه 10 عدد می باشد. 

  • استفاده از دیسک های بازی در این نوع کنسول مانعی ندارد.

  • کپی خور کردن به این صورت می تواند در حدود 72 ساعت انجام شود.

PS4 کپی خور

مراحل راه اندازی پی اس فور کپی خور

با توجه به قیمت PS4 که در حدود 400 دلار است و از آنجایی که امروزه خرید PS4  با توجه به نوسانات دلار امری مشکل شده است، پی اس فور های کپی خور مورد استقبال کاربران به خصوص ایرانیان قرار گرفته است. از جمله مراحل راه اندازی این نوع از پلی استیشن ها می توان گفت:

  • ابتدا به قسمت Internet Browser  بروید. این قسمت را می توانید از Library پیدا کنید. 

  • حال پس از 10 ثانیه از وارد شدن به این قسمت، عبارات Done , Welcome ظاهر می شود که نشان دهنده راه اندازی موفق این کنسول است. 

  • حال باید وارد قسمت تنظیمات شده و روی گزینه User's Guide / Helpful Info کلیک کنید. قسمت راهنمایی کاربر را انتخاب کرده و دکمه Hen را بزنید.

  • حال با زدن این دکمه، عبارات Done , Welcome نمایش داده می شود. 

PS4 کپی خور

نکاتی در استفاده از PS4 های کپی خور

همانطور که گفتیم، پلی استیشن های PS4 کپی خور از انواع مدل های غیر رسمی پلی استیشن است که لازم است در استفاده از آن نکات جزئی و مهمی را برای حفظ اکانت و این نوع پلی استیشن رعایت کنید. از جمله این نکات می توان گفت:

  • لازم است تا بازی هایی که نیازمند آپدیت های بیشتر از 5.5 هستند، به خاطر آن که به صورت اتوماتیک وارد مرحله آپدیت می شوند، در این نوع از کنسول ها مورد استفاده قرار نگیرند.

  • تنها در صورتی بازی های این کنسول ها قفل می شوند که صاحب اصلی اکانت ها، پسورد خود را تغییر دهد.

  • در صورتی که کاربر این کنسول ها را به اینترنت متصل کند از طریق PSN به اینترنت متصل شود، مسئولیت تمام اتفاق ها بر عهده وی می باشد.

  • این نوع کنسول های کپی خور می توانند طی یک سری مراحل به حالت قبل خود بازگردند.