معرفی، خرید و فروش PS4

خرید و فروش PS4 معمولا در مدل های مختلفی انجام می شود اما امروزه تنها مدل PS4 PRO آن را می توانید به صورت نو و پلمپ شده از بازار تهیه کنید. PS4 کنسولی بازی خانگی است که به عنوان محبوب ترین وسیله سرگرمی در سال 2019 شناخته شد. این کنسول بازی به طور کلی از سال 2013 و به تدریج در سه مدل معمولی، اسلیم و پرو در جهان عرضه شد.

معرفی PS4

PlayStation 4 (به طور خلاصه با عنوان PS4) یک کنسول بازی ویدیویی خانگی از نسل هشتم است که توسط شرکت Sony Computer Entertainment ساخته شد و در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد. این دستگاه در فوریه 2013 به عنوان جانشین پلی استیشن 3 اعلام شد، در به تدریج در روزهای بعد از آن یعنی در 15 نوامبر در آمریکای شمالی، 29 نوامبر در اروپا، آمریکای جنوبی و استرالیا و در 22 فوریه 2014 در ژاپن به بازار رفت. از جمله مهمترین رقبای این محصول را می توان محصولات مایکروسافت، نینتندو، سوییچ و Xbox One دانست.

خرید و فروش PS4

انواع مدل های PS4

به دلیل برخی از ویژگی ها از جمله عدم تحمیل برنامه های محدود و توسعه بازی ها و ... این دستگاه بازی توانست محبوبیت گسترده ای در بازار جهانی کسب کند به گونه ای که تا سال 2019 به عنوان دومین کنسول بازی خانگی پرفروش در تمام زمان ها بعد از PS2 شناخته شد. قبل از پرداختن به خرید و فروش PS4 ابتدا لازم است در قسمت معرفی PS4 نگاهی به انواع مدل های این کنسول بازی نیز بیندازیم که عبارتند از:

  • معمولی یا اصلی(فت): اولین سری از کنسول های PS4 بود که در حدود 500 گیگابایت ظرفیت داشته و در دو مدل CUH-11XXA در سال 2014 و مدل CUH-12XXA در سال 2015 معرفی شد. همچنین در خرید و فروش PS4، مدل های ۱۰,۰۰۰، ۱۱,۰۰۰ و ۱۲,۰۰۰ نیز به عنوان سری معمولی یا اصلی کنسول پی اس 4 شناخته می شوند.

  • اسلیم: این کنسول در حدود 4 سال قبل به بازار عرضه شد که پس از عرضه آن، تولید و ساخت مدل معمولی آن به پایان رسید. این نوع کنسول در خرید و فروش PS4 با قیمتی نزدیک به کنسول قبلی یعنی معمولی فروخته می شد و از طراحی نازک تری برخوردار بود. همچنین باید به PS4 2216A نیز اشاره کرد که از مدل های این نوع کنسول بوده و 500 گیگابایت ظرفیت دارد.

  • پرو: آخرین نوع کنسول ارائه شده در بازار است که دارای قابلیت 4K بوده (پخش بازی به صورت 4K می باشد). ابعاد این محصول معمولا بزرگتر از مدل های قبلی بوده و سرعت آن بیشتر از مدل های قبلی است. 

خرید و فروش PS4

خرید و فروش PS4

در مورد خرید و فروش PS4 باید نکات و مطالب مختلفی را بیان کرد. 

  • نکته اول اینکه مدل های مختلف هر سری از کنسول ها با رفع مشکلی خاص ارتقا می یافت. به همین خاطر است که شما در هر سری به مدل های مختلفی از این کنسول ها با کد ها گوناگون برخورد می کنید. 

  • آخرین سری کنسول معمولی یا فت دارای کد 12 است که بعد از آن تولید این نوع سری کنسول پایان یافت. 

  • نکته مهمی که لازم است در مورد مدل های معمولی بدانید، این است که در حدود 5 سال از توقف تولید آن می گذرد. بنابراین برای نباید فکر تهیه این محصول به صورت پلمپ شده و نو را داشته باشید ولی ممکن است بتوانید نسخه های کارکرده آن را در بازار پیدا کنید.

  • ویژگی های PS4 در مدل های مختلف با یکدیگر فرق کرده و با گذشت زمان و ارائه مدل های بروز تر، بهبود می یابد.

  • مدل اسلیم از PS4 که از سال 2015 عرضه آن شروع شده است، دارای سه مدل با کد های 20 - 21 و 22 می باشد.

  • در مورد این کنسول هم باید گفت تولید آن متوقف شده و شما می توانید در بازار مدل های دست دوم آن را با کد 22 پیدا کنید.

  • پلی استیشن پرو آخرین نسخه از کنسول های نسل چهارم است.

خرید و فروش PS4

راهنمای خرید و فروش PS4

در مورد راهنمایی خرید این کنسول ها باید به امکانات و ویژگی های PS4 توجه کرد. به طور مثال در مورد  امکانات PS4  در مدل های اسلیم و فت باید گفت: این دو کنسول تنها در ظاهر تفاوت قابل توجهی با هم دارند و در بخش سخت افزاری تفاوت زیادی رخ نداده است. 

  • امروزه در بازار ایران، پلی استیشن های PS4 از نوع PRO هستند و دارای کد 22 می باشند.

  • کد های پلی استیشن ها معمولا به شکل CHU-XXXX می باشند که از چپ به راست خوانده می شوند.به عنوان مثال کد اول برای سخت افزار، کد دوم تغییرات مدل پی اس فور، کد سوم و چهار نیز کد های ریجن کنسول ها می باشند. این ریجن ها شامل آمریکا شمالی، جنوبی، چین، آسیا، اروپا است.

  • جالب است بدانید که بازی های PS4 در مدل PRO با سایر مدل های این نوع کنسول یکسان است.

خرید و فروش PS4

قیمت خرید و فروش PS4

قیمت PS4 400 دلار می باشد و با توجه به وضع دلار و تغییرات آن، هزینه آن در ایران بسیار نوسان پذیر است. به همین خاطر لازم است برای خرید PS4 به قیمت و نوسانات دلار نیز توجه داشته باشید. همچنین لازم است بگوییم برای خرید این کنسول بازی خانگی، شما می توانید قیمت آن از وب سایت فروشگاهی ما به صورت روزانه بررسی کنید.