مشخصات فنی و قیمت خرید کنسول بازی ps4

شما با خرید کنسول بازی ps4 می توانید از دستگاهی با سخت افزاری قدرتمند و گرافیکی بالا برای انجام بازی های خود استفاده کنید. هنگام خرید کنسول بازی ps4 حتما به مشخصات فنی و قیمت هر یک از مدل های عرضه شده در بازار دقت کرده و بعد از کسب اطلاعات لازم در خصوص دستگاه بر حسب سلیقه و بودجه در اختیارتان برای خرید اقدام کنید. در این بخش ما تلاش کرده ایم تا اطلاعاتی را به صورت مختصر و مفید در خصوص مشخصات فنی و قیمت کنسول بازی ps4 در اختیار شما خوانندگان عزیز و محترم قرار دهیم؛ با ما تا پایان این متن همراه باشید.

خرید کنسول بازی ps4

خرید کنسول بازی ps4 چیست ؟ 

کنسول بازی در واقع یک سیستم کامپیوتری طراحی شده است که از آن را به منظور راه اندازی یک ویدئو گیم مشارکتی به کار گرفته شده و از اجزایی نظیر یک واحد پردازش مرکزی (cpu) ، گرافیکی (gpu) و همچنین حافظه خارجی (ram)برخوردار می باشد. کنسول های بازی از گذشته تا کنون در انواع مدل های مختلفی تولید و روانه بازار شده اند که از آن به طور ویژه تنها با بازی کردن استفاده می کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دانش اطلاعات شاهد مدل های پیشرفته تری از کنسول بازی قدیمی نظیر آتاری، سگا و ...  هستیم که می توان به عنوان مثال به کنسول بازی PS4  اشاره کرد. PS4 یا پلی استیشن 4 دستگاهی قدرتمند از نسل 8 بوده که امکانات و قابلیت هایی نظیر سیستم عامل هوشمند، اینترنت، قابلیت ذخیره سازی، امکان مشاهده فیلم و گوش دادن به موسیقی شدن برای آن فراهم شده است.  

خرید کنسول بازی ps4

 مدل CUH-10XXA اولین نسخه از کنسول های PS4 بوده که ظرفیت در نظر گرفته شده برای آن معادل 500 گیگ می باشد. سپس نسخه های پیشرفته تری از آن در سال های 2014 و 2015 تولید شد که به ترتیب این مدل ها به نام CUH-11XXA و  CUH-12XXA شناخته می شوند. بهتر است که بدانید مدل های معمولی یا همان فت دستگاه کنسول بازی PS4 شامل مدل های مختلف  ۱۰,۰۰۰، ۱۱,۰۰۰ و ۱۲,۰۰۰ می باشند. البته مدل های خیلی پیشرفته تری از نسخه PS4  همانند PS4 pro  و کپی ps4 با طراحی متنوع تر نیز در بازار موجود است.

 قابلیت ها و مشخصات فنی کنسول بازی ps4

کنسول بازی ویدئو خانگی ps4  برای نخستین باز در کنفرانس سال 2013 شهر نیویورک توسط شرکت سونی رونمایی شد و از آن پس مدل ها و طرح های مختلفی از این محصول تولید و روانه بازار شده است. در این قسمت به بخشی از قابلیت ها و مشخصات فنی این دستگاه بازی معروف و پرطرفدار خواهیم پرداخت :

خرید کنسول بازی ps4

-  قابلیت‌های آنلاین : 

به طور کلی پلی استین 4 را می توان از نظر  قابلیت های آنلاین به صورت زیر مورد بررسی قرار داد :

  • امکان دانلود بازی به طور همزمان در حین بازی کردن 
  •  اشتراک‌گذاری آسان و راحت بازی
  • فراهم کردن شرایطی برای مشاهده بازی در حال انجام توسط دیگران
  • بدست گرفتن کنترل بازی دیگران
  • امکان بازی آزمایشی رایگان پیش از خرید 
  • امکان دسترسی و سازگاری با سرویس‌های فیس‌بوک، توییتر و شبکه‌های استریم ویدئویی Ustream توییچ.تی‌وی، و یوتیوب

خرید کنسول بازی ps4

سخت افزار ps4

یکی از مهمترین ویژگی هایی که هنگام خرید کنسول بازی ps4، خریداران حتما باید مد نظر خود قرار دهند؛ سخت افزار این دستگاه است. لذا بر اساس یک دسته بندی کلی می توان بخشی از مهمترین مشخصات و قابلیت های مربوط به سخت افزار این کنسول ویدئویی خانگی را به صورت زیر بیان کرد :

- دارای پردازنده x86

- دارای 8 هسته قدرتمند جاگوار

- دارای پردازشگر گرافیکی با معماری AMD GCN 

- دارای یک واحد پردازش شتاب دهنده اطلاعات (ای پی یو)

- توانایی پردازش ۱٫۸۴ ترافلاپس

-  دارای ۸ گیگابایت حافظه اصلی (RAM) از نوع GDDR5 با پهنای باند ۱۷۶ گیگابایت بر ثانیه

- دارای داریوری از نوع اپنیکال و امکان خواندن دیسک‌های بلوری تا سه برابر سرعت درایو پی‌اس۳ 

- پشتیبانی از عکس‌ها و ویدئوهایی با رزولیشن 4 

- دارای یک هارد دیسک یا حافظه خارجی  معادل  ۱ ترابایت یا ۵۰۰ گیگابایت بر حسب مدل ps4

- دارای قابلیت‌هایی نظیر وای- فای، اینترنت و بلوتوث

- دارای دو درگاه USB 3 

قیمت خرید کنسول بازی ps4

قیمت خرید کنسول بازی ps4 یا همان پلی استیشن 4 بر حسب فاکتورهای گوناگون آن نظیر مدل، طرح، قابیلت ها و ... محاسبه می شود. البته که نوسانات بازار ارز، شرایط تحریمی کشور و قیمت دلار نیز به شدت بر روی قیمت این محصول تاثیر گذار است. از همین رو ما به شما توصیه می کنید هنگام خرید کنسول بازی ps4 حتما از مشخصات دستگاه مورد نظر آگاه شده و با اطلاع از قیمت به روز رسانی شده آن بر حسب سلیقه و بودجه در اختیارتان برای خرید اقدام کنید.