مایکروسافت: فضای ذخیره‌سازی Xbox Series S مطمئنا کافی است

جیسون رونالد از تیم ایکس باکس می‌گوید که آن‌ها با بررسی آمار مخاطبان هدف کنسول ایکس باکس سری اس، به‌ این نتیجه رسیده‌اند که مشکلی در خصوص کمبود فضای ذخیره‌سازی برای خریداران آن پیش نخواهد آمد.

تا چند روز دیگر قرار است کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت به بازار بیایند. این دو کنسول، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس هستند که مدل اقتصادی سری اس با سخت‌افزار کمتر قدرتمند نسبت به برادر بزرگ‌تر خود، به‌دلایل مختلفی باعث بحث‌ها و اختلاف‌نظرهایی بین گیمرها و سازندگان بازی شده است. می‌دانیم که این کنسول نسبت‌به سایر پلتفرم‌های نسل بعدی بازی مقرون‌به‌صرفه‌تر است و به‌همین خاطر برخی افراد این سؤال را مطرح می‌کنند که سری اس چقدر می‌تواند در زمینه‌ی اجرای بازی‌ها تأثیرگذار ظاهر شود. برخی توسعه‌دهندگان فکر می‎‌کنند که این کنسول مشکلی ندارد، درحالی‌که عده‌ای دیگر از سازندگان بازی نگران مشکلات احتمالی سری اس در ساخت بازی‌ها هستند.

دراین‌بین، خبری که به‌تازگی از فضای ذخیره‌سازی کنسول ارزان ‌قیمت مایکروسافت منتشر شده، بیشتر به نگرانی‌ها دامن زده است. این خبر گزارش می‌کند که از ۵۱۲ گیگابایت SSD کنسول ایکس باکس سری اس، فقط ۳۶۴ گیگابایت به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی دردسترس است. باتوجه به این نکته که این کنسول دیجیتالی است و تمام حجم بازی باید روی SSD ذخیره شود، احتمالا این فضای ذخیره‌سازی خیلی زیاد نیست. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت دراین‌خصوص خیلی از خود نگرانی نشان نمی‌دهد.

جیسون رونالد، یکی از مدیران مدیریت برنامه در تیم ایکس باکس طی مصاحبه‌ای با مجله‌ی اِج در شماره‌ی کریسمس ۲۰۲۰ این نشریه می‌گوید که به‌نظر او فضای ذخیره‌سازی قابل استفاده در سری اس مسئله‌ی خیلی بزرگی نیست. او توضیح می‌دهد که آن‌ها آمار مخاطبان خود را بررسی کرده و جامعه‌ی کاربری هدف خود را برای این کنسول مشخص کرده‌اند؛ و اینکه او می‌داند با شیوه‌ای که مخاطبان هدف ایکس باکس سری اس قرار است از فضای ذخیره‌سازی کنسول خود استفاده کنند، مشکلی در خصوص کمبود فضا پیش نخواهد آمد.