راهنمای کامل خرید پلی استیشن سونی

در حال حاضر انواع و اقسام گیم های جدید و پیشرفته توسط برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه شده اند. پلی استیشن حدود 3 دهه است که وارد بازار شده و مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. امروزه بسیاری از افراد به دنبال خرید پلی استیشن به عنوان یک کنسول بازی هستند و سوالاتی در این زمینه دارند.

از گذشته تا به امروز کنسول بازی سونی با تغییراتی در موضوع بازی، کیفیت، امکانات و قابلیت ها، گرافیک و ... همراه شده و همواره گیمرها را به تهیه و خرید محصولات خود مشتاق کرده است؛ بنابراین اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال خرید کنسول بازی سونی هستید، توصیه می کنیم با آگاهی کامل اقدام کنید.

در اینجا تلاش خواهیم کرد تا راهنمای کامل و جامعی در ارتباط با خرید پلی استیشن سونی در اختیارتان قرار دهیم؛ پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چرا باید پلی استیشن سونی را انتخاب کنیم؟

اغلب گیمرها به دنبال خرید کنسول بازی با کیفیت هستند و پلی استیشن سونی یکی از معتبرترین کنسول های بازی موجود در بازار به شمار می آید که امکانات و قابلیت های بیشمار آن سبب شده است تا افراد زیادی به خرید آن اقدام کنند. از ویژگی های برجسته کنسول بازی سونی، می توان به قطعات سخت افزاری قدرتمند، گرافیک بالا، کیفیت و وضوح تصویر بی نظیر، کاربری راحت و آسان، امکان اتصال به اینترنت و شبکه بی سیم WiFi ، برخورداری از هدست های مخصوص، بازی های انحصاری متنوع و ... اشاره کرد؛ از این رو خرید پلی استیشن به عنوان اولویت برتر گیمرها در بازار جهانی شناخته می شود.

خرید پلی استیشن

راهنمای خرید پلی استیشن سونی

همانطور که اشاره شد، کنسول بازی برند سونی از گذشته تا به امروز با تغییراتی همراه بوده است و این محصول در 5 نسل مختلف به بازار عرضه شده است که از لحاظ شکل ظاهری، مشخصات، قابلیت ها و ... با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه نسل های مختلف پلی استیشن سونی را بیشتر معرفی خواهیم کرد:

  • کنسول سونی PS1، PS2 و PS3   

مدل های معمولی تا قبل از تولید PS4 از قابلیت های کمی برخوردار بوده اند و به مرور زمان تغییراتی در آن ها اعمال شد. این کنسول های بازی با تغییراتی در خروجی تصویرHDMI ، ارائه کارت حافظه و رم، مشخصات ظاهری، پردازشگر و ... در مدل های مختلف طراحی و به بازار عرضه شده اند که در حال حاضر فقط به صورت دست دوم موجود هستند.

  • کنسول سونی PS4

این نسل از کنسول بازی سونی از سال 2013 با کد 10 تولید و با نام پلی‌استیشن فت روانه بازار شدند که از مشکلاتی جون خرابی پورت و صدای زیاد برخوردار بوده اند. در حال حاضر نسل PS4 فت سری 10 و 11 به صورت نو موجود نیست و افرادی که از تلویزیون K4 استفاده نمی کنند، می توانند با پرداخت هزینه معقول از این کنسول بازی استفاده کنند. نسل کنسول سونی PS4 در دو نوع اسلیم و پرو ارتقا پیدا کرد و در حال حاضر به بازار عرضه می شوند. پلی‌استیشن ۴ اسلیم با دو ظرفیت 500 گیگابایت و 1 ترابایت با امکانات بیشتر نسبت به کنسول سونی PS4 در بازار موجود می باشد. در نقطه مقابل پلی‌استیشن ۴ پرو با قابلیت ها و مشخصات سخت افزاری و پردازشگری پیشرفته تری نسبت به اسلیم طراحی و تولید شده است و افرادی که به دنبال رزولوشن 4K، بازی ها و محتویات ویدیویی متنوع و با کیفیت، حافظه رم و پردازشگرهای قدرتمندتر هستند، می توانند به خرید پلی‌استیشن ۴ پرو اقدام کنند.

خرید پلی استیشن

  • کنسول سونی PS5

شرکت سونی به عنوان برند معتبر کنسول بازی، اخیرا به طراحی و تولید نسل جدید کنسول بازی سونی PS5 اقدام کرده است. این مدل از پلی استیشن سونی از قابلیت های بی نظیری چون قابلیت پشتیبانی از SSD، بازی های انحصاری جدید، پردازشگرهای قدرتمند و ... برخوردار می باشد. پلی استیشن 5 در دو نسخه با درایو نوری (دیجیتال) و بدون درایو نوری تولید شده اند.   

خرید پلی استیشن

قیمت خرید پلی استیشن سونی

برند سونی از شرکت های غول و معتبر ارائه کنسول های بازی به شمار می آید و کیفیت محصولات آن زبانزد خاص و عام می باشد. این شرکت به طراحی و ساخت پلی استیشن سونی در نسل های مختلفی اقدام کرده است و بدون تردید نسل های جدید و پیشرفته این کنسول بازی از قابلیت ها و امکانات بیشتری برخوردار بوده و در نتیجه قیمت بالاتری دارند؛ بنابراین اگر به دنبال خرید پلی استیشن سونی هستید، توصیه می کنیم به با توجه به انتظارات و بودجه خود به انتخاب بهترین کنسول بازی اقدام کنید.

به طور کلی قیمت خرید پلی استیشن سونی تحت تاثیر فاکتورهای زیر تعیین خواهد شد:

  • مدل دستگاه کنسول
  • نوع پردازشگرها
  • خروجی تصاویر
  • قابلیت ها و امکانات چون کپی خور بودن یا نبودن، حافظه رم، پشتیبانی از اینترنت و ...
  • لوازم و اقلام همراه دستگاه
  • و ...

 اگر به دنبال خرید کنسول بازی سونی هستید، توصیه می کنیم به نمایندگی های معتبر از قبیل سایت پی اس غرب مراجعه کنید.

خرید پلی استیشن