راهنمای خرید پلی استیشن (کنسول بازی)

از گذشته تا به امروز یکی از ابزارهای جدید که موجبات سرگرمی نوجوانان را فراهم کرده است؛ خرید پلی استیشن یا همان کنسول بازی خانگی است. هنگام تهیه این وسیله کاربردی از بازار همواره باید نکاتی را مد نظر خود قرار داد و با رعایت آن نکات نسبت به خرید این کالا اقدام کرد. در این مقاله ما شما را راهنمایی خواهیم کرد که هنگام خرید کنسول بازی خانگی (پلی استیشن) چه مواردی را همواره مدنظرتان قرار دهید تا متناسب با بودجه در اختیارتان، کالایی تضمین شده و با قابلیت های مناسب تهیه کنید.

خرید پلی استیشن

پلی استیشن چیست ؟

پلی استیشن یا کنسول بازی ویدوئی دستگاهی کوچک است که موجبات سرگرمی و فراغت نوجوانان خصوصا پسرهای جوان را فراهم کرده است. این دستگاه که تنها برای بازی کردن ساخته شده به این صورت کار می کند که با قرار دادن یا دی وی دی یا سی دی بازی داخل آن می توان با کمک دسته هایی که به آن متصل می شود از طریق صفحه نمایشگر تلویزیون بازی مورد نظر خود را انجام داد. نخستین نسخه از دستگاه پلی استیشن مربوط به یک شرکت ژاپنی است که در 3 دسامبر سال 1994 روانه بازار شد. از آن روز به بعد نسخه های متفاوتی از این دستگاه با قابلیت های ویژه تولید و به فروش می رسد و همچنان در کنار بازی های کامپیوتری، جایگاه خود را حفظ کرده است. 

خرید پلی استیشن

کاربرد خرید پلی استیشن 

هر وسیله ای مانند ایکس باکس یا پلی استیشن که بتواند در محیط خانه باعث سرگرمی کودکان و نوجوانان شود و آنان را از انجام کارهای پرخطر باز دارد؛ موجبات آسایش و رفاه خانواده ها را نیز در پی دارد. عموما اکثر پسر بچه های با بازی هایی همچون فوتبال و یا جنگی علاقمند هستند که بازی از طریق پلی استیشن کمک خواهد کرد که بهش از حس ماجراجویی و هیجانات آن ها در برهه زمانی تخلیه شده و به طور دسته جمعی، خاطرات خوش برای خود رقم زنند. البته که استفاده از دستگاه پلی استیشن باید زیر نظر خانواده ها کنترل  و از بی تحرکی و اتلاف وقت کودکان تنها بخاطر بازی با یک دستگاه ویدوئی برای مدت زمان طولانی پرهیز شود. انتخاب برند کنسول خانگی نیز با توجه به علاقمندی افراد می تواند یکی از دستگاه های برند سونی (Sony)،  مایکروسافت (Microsoft)و یا(Nintendo) باشد.

خرید پلی استیشن

خرید کنسول بازی خانگی ( پلی استیشن)

هنگام انتخاب و خرید پلی استیشن همواره نکاتی را باید مورد توجه خود قرار دهید که از جمله این نکات می توان موارد زیر را بر شمرد:

1- نوع بازی که قصد انجام آن را دارید؛ چراکه برخی از بازی های تولید شده تنها به وسیله یک کنسول خاص قابلیت اجرا بر روی دستگاه را دارند.

2- آگاهی از نوع کنسول بازی دوستان و اطرافیانی که در آینده قصد بازی با آن ها را به صورت آنلاین دارید به شما کمک خواهد کرد تا بدون هیچ گونه مشکلی با یکدیگر جوین شده و هر یک در منزل خود با دیگری به بازی بپردازد. دقت داشته باشید که اگر فردی دارای کنسول بازی پلی استیشن و دیگری ایکس باکس باشد، هرگز این دو فرد نمی تواند آنلاین بازی کنند.

3- به منظور بازی آنلاین، ارتباطات با سایر برند ها توسط تولیدات شرکت سونی میسر نیست اما کنسول های برند   نینتندو (مثل Wii ,Switch ,DS) به راحتی می توانند با کنسول های مایکروسافت (مثل ایکس باکس وان یا ایکس باکس 360) ارتباط برقرار کرده و افراد به صورت آنلاین بازی کنند.

4- قطعا قابلیت و مدل تلوزیون شما در هنگام خرید پلی استیشن با در نظر گرفتن امکانات و گیم‌پی آن کنسول (مثل multimedia, network ,family) تاثیر گذار خواهد بود.

خرید پلی استیشن

قیمت خرید پلی استیشن 

اگر قصد خرید پلی استیشن را دارید بهتر است که بدانید فاکتورهای گوناگونی بر روی قیمت نهایی این محصول تاثیر گذار است که از جمله آن ها می توان به برند، مدل و قابلیت های دستگاه کنسول پلی استیشن مورد نظر خود اشاره کرد. همچنین قیمت این دستگاه همانند سایر محصولات موجود در بازار به شدت تحت تاثیر نوسانات بازار ارز قرار گرفته و ممکن است به طور مداوم در سایت فروشگاه های معتبر عرضه کننده این کالا به روز شود. لذا برای اطلاع از آخرین قیمت در نظرگرفته شده برای خرید پلی استیشن می توانید در همان روز خرید به سایت ما مراجعه کرده و ضمن اطلاع و آگاهی از مشخصات کالای مورد نظر خود با کارشناسان ما در این مجموعه نیز ارتباط برقرار کنید.

معروفترین برندهای دستگاه پلی استیشن

این کالا هم اکنون با برندهای مختلفی در بازار به فروش می رسد که هر یک از برندها از مزایا و قابلیت های مخصوص به خود برخوردار هستند. شما عزیزان می توانید با مقایسه مشخصات فنی و کاربردی هر یک از این برندها با یکدیگر نسبت به خرید کالایی متناسب با سلیقه و بودجه مد نظر خود اقدام کنید. در این بخش نام معروفترین برندهایی که می توان دستگاه پلی استیشن را از بازار خریداری کرد برای شما عزیزان عنوان کرده ایم :

  • برند سونی (Sony)
  • برند مایکروسافت (Microsoft)
  • برند نینتندو (Nintendo)
  • وی تک (Vtech)
  • بالینکو (Ballinco)
  • می‌باکس (Me Box)

 

در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا قبل از خرید می‌‌توانید راهنمای خرید انواع کنسول بازی را بخوانید و با توجه به بودجه و سلیقه خود کنسول خود را از میان برندهای سونی (Sony)، مایکروسافت (Microsoft)، نینتندو (Nintendo)، وی تک (Vtech)، بالینکو (Ballinco)، می‌باکس (Me Box) به صورت آنلاین سفارش دهید.