دسته PS4 نسل نوین دسته های پلی استیشن

اگر به تازگی با دسته های جدید سونی برخورد کرده اید و اقدام به خرید دسته PS4 کرده اید کاملا جای درستی آمده اید. در ادامه ی این مطلب به بررسی خصوصیات و ویژگی های جدید سری جدید از دسته های پلی استیشن یعنی دسته PS4 پرداخته خواهد شد که برتری این دسته ها نسبت به سری های قبلی را نشان می دهد.

خرید دسته PS4 یا پلی استیشن

پلی استیشن ( PlayStation ) نام تجاری آن دسته از محصولات سونی است که در رده ی تجهیزات سرگرم کننده تولید می شوند. این نام به خاطر تجربیات بسیار عالی در زمینه ی تولید دسته های PS4 مشهور است. کیفیت کنترلر های این مارک به قدری فوق العاده ، خوش دست و با کیفیت است که جای انتخاب نوع دیگری از دسته پلی استیشن را می بندد. دسته های PS4 که به DualShock 4 معروفند قابلیت های جدیدتری نسبت به دسته های سری قبلی دارند که سبب برتری آن نسبت به سری قبلی می شود. جهت خرید این کنترلر مشهور آن هم از نوع اورجینال آن تنها یک راه وجود دارد و آن هم مراجعه به فروشگاه ها و مراکز خرید معتبر است. خرید دسته PS4 حساسیت و دقت مطلوبی می طلبد که انتخاب یک فروشگاه معتبر اولین گام رعایت این دقت است. در ادامه با خصوصیات این دسته ی بازی بیشتر آشنا خواهید شد.

دسته PS4

برخی از خصوصیات ps3 را حفظ کرده است

دسته های ps4 تا حد بسیاری به سری قبلی خود یعنی ps3 شباهت دارد ولی در عین حال تغییراتی در آن نیز ایجاد شده است. از خصوصیات مشترک این دو سری می توان به دکمه های دسته که شامل دکمه مربع ، مثلث ، دکمه X و دایره می شود اشاره کرد. این دسته ها خصوصیت تشخیص چهره را نیز از ps3 به ارث برده اند. از تفاوت های بین آن دو می توان به پیشرفت چشمگیر در میله های آنالوگ ، D-pad ، افزودن ویژگی رامبل و سرعت در R1 / R2 / L1 / L2 اشاره کرد.

دسته PS4

دسته PS4 دارای ویژگی های خاص تقویت شده است

همانطور که گفته شد میله های آنالوگ DualShock 4 ، D-Pad و R1 / R2/ L1 / L2 پیشرفت چشمگیری داشته است. پد جهت بر روی دسته PS4 با قدرت بیشتر و بهتری عمل می کند و مقداری بزرگ تر از سری های قبلی طراحی شده است. پد جهت در این نمونه بیشتر حالت لمسی داشته و حالت فشاری ندارد. پد جهت به صورت کاملا دقیق طراحی شده است و مقدار فشاری که به آن وارد می شود را کاملا حس می کند و نسبت به آن فشار عمل کرده و واکنش نشان می دهد. میله های آنالوگ نیز مجدد طراحی شده اند تا کارایی بیشتری داشته باشند. در طراحی جدید میله های آنالوگ سطح تماس بیشتری دارند و مقداری فرورفتگی در آن ها ایجاد شده است تا به نحو بهتری در دست جای بگیرند. محرک های جهت یعنی R2 و L2 نیز از مقاومت خوبی در برابر فشار های دست برخوردارند که از شکستگی احتمالی آن جلوگیری می کند. این دکمه مقداری قلاب دار طراحی شده اند تا بهتر توسط انگشتان دست کنترل شوند. سطح خارجی PS4 نیز سطح براق و مقاوم تری نسبت به سری های قبلی دارد.

ویژگی های TOUCHPAD منحصر به فرد است

DualShock 4 از یک صفحه لمسی در قسمت جلوی خود بهره می برد ، که شبیه به صفحه شخصی است که به PS Vita وصل شده است. گیمرها می توانند در هنگامی که مشغول انجام گیم هستند از آن استفاده کنند و تنها با لمس انگشت شست بر روی آنچه که نیاز است را بر روی صفحه ظاهر کنند. این صفحه ی منحصر به فرد تاچ  بر روی دسته PS4 قابلیت اجرای حرکات پیچیده بر روی خود را دارد چرا که در تنظیم آن از نرم افزار بسیار پیشرفته ای بهره گرفته شده است.

ویژگی های دکمه اشتراک گذاری را فراموش نکنید

دکمه اشتراک گذاری ، مسلماً مهمترین ویژگی دسته PS4 است. این دکمه برای تسهیل ضبط و ارسال محتوای ویدیویی / عکس توسط گیمرها از طریق خود PS4 طراحی و بر روی صفحه ی دسته اعمال شده است. برای مثال در حالی که در وسط یک جلسه بازی هستید ، می توانید بر روی دکمه اشتراک کلیک کنید و فوراً از محل مورد نظر درون بازی عکس بگیرید و یا هر آنچه را که بازی می کنید به صورت با کیفیت ضبط کنید .سپس آن عکس ها و یا فیلم های بازی را می توانید در بین گیمرها در شبکه های آنلاین بارگذاری کرده و به اشتراک بگذارید. محتوای اشتراکی نیز در Ustream و Facebook نیز قابل باز نشر و اشتراک گذاری است. این بخش از دسته PS4 قطعا قسمت مورد علاقه گیمر های با مهارت و توانا در زمینه بازی های پلی استیشنی خواهد شد.

دسته PS4