تفاوت ریجن های مختلف ps5 + کدومو بخریم ؟

در این مقاله از psgharb قصد داریم به بررسی ریجن ها و تفاوت آنها در ps5 بپردازیم و سپس پیشنهاد خود را برای خرید ps5 به ارائه دهیم.

ریجن های مختلف ps5

ریجن ها

در لیست زیر ریجن ها و کد آن ها را برایتان ذکر کرده ایم

  • کد CFI_1016 مخصوص اروپا و خاورمیانه هست
  • کد CFI_1015 مخصوص ایالات متحده آمریکا و کانادا است
  • کد CFI_1000 مخصوص ژاپن میباشد
  • کد CFI_1002 برای استرالیا و نیوزلند میباشد
  • کد CFI_1014 برای آمریکای لاتین، مکزیک، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی میباشد
  • کد CFI_1018 برای کره جنوبی میباشد

لازم به ذکر است که ههه ریجن ها در دو مدل A و B هستند که نماد A یعنی استاندارد (دارای درایو) است و نماد B یعنی دیجیتال (فاقد درایو) میباشد.

مثلا CFI_1000A یعنی کنسول ریجن ژاپن است و استاندارد (دارای درایو) است

سری جدید کنسول ها ps5 به صورت CFI_11xx وارد بازار شده اند. این مدل کمی سبک تر است ، شاید حدود 300 گرم. اما باید منتظر نگاهی دقیق تر به داخل کنسول باشیم. هنوز کسی گزارش نداده است که یکی از مدل های جدید برای بررسی باز شده است. مدل جدید به عنوان سری CFI-1100 تعیین شده است ، تغییری از نسخه های سری CFI-1000 میباشد. تصور می شود که هر دو نسخه دیسکی و دیجیتال این کنسول، این تغییرات را دریافت کرده اند.

کدوم ریجن ps5 را بخریم ؟

تفاوت

از نظر کیفیت و مشخصات سخت افزاری و امکانات هیچ تفاوتی با هم ندارند. یعنی ps5 با هر ریجنی که از فروشگاه psgharb تهیه میکنید با ps5 که در آمریکا تهیه کنید هیچ فرقی ندارد. اما از نظر قیمت با هم تفاوت دارند که دلیل آن را در ادامه بیان خواهیم کرد. یه سری تفاوت های جزئی در کابل آن است. مثلا در آمریکا برق دوشاخه است اما در اروپا سه شاخه. همین.

ساخت

نکته مهم این است که همه کنسول های ps5 چه دیجیتال و چه دارای درایو، همه ساخته چین هستند که فقط یه نسخه آن ساخته شده ژاپن است که این نسخه CFI_1000 میباشد که همان نسخه آسیایی است.

اما این تفاوت هیچ تمایزی روی ps5 نخواهد داشت و هیچ فرقی ندارند.

چرا قیمت ها متفاوته ؟

دلیل متفاوت بودن قیمت های ps5 مربوط به مسائل باربری و تجاری و مالیات مناطق مختلف و ... است. پس هیچ تفاوتی ندارند و پیشنهاد ما این است که ارزان ترین آن را بخرید و هیچ نگرانی و وسواسی نداشته باشید.

چسب پلمپ ps5

یک نکته ابهام برانگیز مربوط به چسب پلمپ ps5 میباشد. اول از همه بگیم که اولویت شما برای خرید چسب پلمپ ساده نباشه و همین چسب ها در کشور خودمون نیز قابل تولید هستند. شما باید به فروشگاهی که از آن خرید میکنید اعتماد داشته باشید و سعی کنید از جای معتبری خرید کنید.

نکته دیگه اینه که ریجن آسیای ps5 هیچ چسب پلمپی ندارد و اگر جایی دیدید که چسب داشت بدانید که فیک است.

 

در نهایت این مقاله رو برای دوستاتون هم بفرستید و هر سوالی داشتید در پایین همین مقاله بپرسید.

و راستی اگر شما بودید کدوم ریجن رو انتخاب میکردید و چرا ؟ حتما نظرتونو بنویسید