بازیهایی که هرگز منتشر نشدند

Star Wars 1313

بازی‌های برتری که هیچ‌گاه منتشرنشده‌اند

در بازی Star Wars 1313 یا جنگ ستارگان شخصیت اصلی بازی که یک جوان با نام Boba Fett است در جهان دیگری مشغول به کاوش و جستجو می شود. فضای بازی Star Wars1313 از گرافیک بسیار بالایی برخوردار بود و شخصیت اصلی از امکانات خاصی برای مبارزه برخوردار است. متأسفانه پروژه کار بر روی این بازی ویدئویی که توسط گروه LucasArts انجام می شد در آوریل ۲۰۱۳ متوقف شد.

Prey 2

بازی‌های برتری که هیچ‌گاه منتشرنشده‌اند

بازی ویدئویی Prey 2 با یک دمو قوی در سال ۲۰۱۱ ظاهر شد. داستان اصلی بازی یک در رابطه با یک فرد آمریکایی اولیه است که از محل زندگی خود دور افتاده است و باید از دست دشمنان خود در محل دور افتاده فرار کند و به خانه خود بازگردد.

بعد از گذشت ۵ سال کمپانی سازنده از عرضه بازی در اواخر امسال خبر داده است و این فاصله زمانی طولانی باعث فراموش شدن Prey 2 از ذهن طرفداران شده است. نکته قابل توجه این است که کمپانی این بازی را با نام دیگری منتشر می کند، این کار نشان می دهد که Prey 2 در نطفه خاموش شده است.

 

B.C

بازی‌های برتری که هیچ‌گاه منتشرنشده‌اند

B.C یک بازی سوم شخص اکشن بوده که پیتر مولینیو خالق آن بوده است. این بازی حکایت انسان های اولیه و نبرد آن ها با گونه های جانوری قدرتمند تر از خود مانند دایناسور ها است. در این بازی کاربر به عنوان یک انسان اولیه عمل می کند که می خواهد خود را از خطرات طبیعی و تبعات زندگی سخت نجات دهد. این پروژه در سال ۲۰۰۴ متوقف شد. مولینیو در رابطه با این بازی این گونه می گوید که این بازی اگر در زمان خود ارائه می شد به یکی از بهترین ها در زمینه صداگذاری تبدیل می شد ولی متأسفانه این پروژه ناکام ماند.

Silent Hills

بازی‌های برتری که هیچ‌گاه منتشرنشده‌اند

در سال ۲۰۱۴ پلی استیشن از دمو بازی ویدئویی رونمایی کرد که در این دمو فضاهای واقعی و گرافیک بالا هر شخص علاقه مند به بازی ویدئویی را جذب می کرد.در این بازی که در ژانر ترسناک قرار می گرفت ستارگان بسیار زیادی نقش داشتند. کمپانی سازنده بازی از صدای برخی از بازیگران Walking Dead برای شخصیت های بازی استفاده کرده بود و این بازی توسط گروه بسیار خبره‌ای طراحی شده بود. با تمام این تفاسیر تمام علاقه مندان برای رسیدن این بازی لحظه شماری می کردند و حتی این بازی نیامده توانسته بود نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند و احتمال بهترین بازی سال شدن را کسب کند؛ اما این داستان هیجان انگیز پایان تلخی دارد و این بازی نیز مانند تمام بازی های این لیست به سرنوشت شوم منتشر نشدن دچار شد.

StarCraft: Ghost

بازی‌های برتری که هیچ‌گاه منتشرنشده‌اند

بازی ویدئویی StarCraft: Ghost بازی سوم شخص اکشن بود که قرار بود به یک سری بازی های کامپیوتری اکشن تبدیل شود. در این بازی شخصیت اصلی به جنگ با ناشناخته ها می رود. صحنه های خلاقانه و فضاهای سرد و وهم انگیز در بازی یکی از عواملی بود که می توانست باعث موفقیت این بازی در بازار شود. ساخت این بازی از سال ۲۰۰۶ به سال ۲۰۱۴ موکول شد و در نهایت تا امروز این بازی به دست علاقه‌مندان نرسیده است.

Mega Man Universe،Mega Man Legends 3

بازی‌های برتری که هیچ‌گاه منتشرنشده‌اند

Mega Man Universe قرار بود که به یکی از رقبای اصلی بازی مشهور سوپر ماریو تبدیل شود. سازندگان این بازی به مخاطبان خود قول دادند که با بهبود کیفیت بازی در سال ۲۰۱۱ با کیفیتی بهتر باز خواهند گشت ولی پروژه در مارس همان سال متوقف شد.

Mega Man Legends 3 برای پلی‌استیشن برنامه ریزی شده بود و قصد داشت که در یک ظاهر کلاسیک بسیار خوب عرضه شود. حتی کمپانی سازنده در نظر سنجی از مردم و علاقه‌مندان خواست که ایده های خود را در راستای بهتر شدن بازی ارائه دهند. اما این پروژه در سال ۲۰۱۱ لغو شد.

Titan

بازی‌های برتری که هیچ‌گاه منتشرنشده‌اند

بازی Titan قرار بود که بعد از Word of Warcraft به بزرگ‌ترین بازی آنلاین Blizzard تبدیل شود. این بازی بر محور مبارزه برای زنده نگه داشتن زمین می چرخید.Blizzard مدت زمان هفت سال را صرف طراحی و ساخت این بازی کرد ولی سرانجام بازی در سال ۲۰۱۳ متوقف شد. اما باید خبر خوشی داد که بازی Overwatch از ایده Titan استفاده کرده و باید خوشحال بود که ایده تیتان مانند بقیه بازی های این لیست کاملاً از بین نرفته است.

inSANE

بازی‌های برتری که هیچ‌گاه منتشرنشده‌اند

بازی Silent Hills که در این لیست از آن صحبت به میان آمد از کارهای Guillermo del Toro بوده و بعد از Silent Hills این بار باز هم یکی از ایده های دل تورو ناموفق بوده است. بازی inSANE به عنوان یک بازی با ژانر ترسناک در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و قرار بود استودیوی سازنده بازی های Red Faction و Saints Row این بازی را بسازد. اما سرانجام این بازی به دلایل نامعلومی در سال ۲۰۱۲ متوقف شد.

The Dark Knight،Gotham By Gaslight

بازی‌های برتری که هیچ‌گاه منتشرنشده‌اند

نبرد و کشاکش میان بتمن و گاتهام یکی از موضوعات مورد علاقه فیلم سازان و طراحان بازی های ویدئویی بوده است. بازی بتمن شوالیه تاریکی قرار بود تا با همکاری گری اولدمن و جیم گوردون در سال ۲۰۰۷ ساخته شود. بتمن و شهر گاتهام بر اساس یک کتاب کمیک استریپ ساخته شده است و سازندگان باید فضای لندن در قرن ۱۹ را در این بازی نشان می دادند. لغو شدن پروژه این دست از بازی ها بسیار ناامید کننده است، اگر این دست از بازی ها با گرافیک مناسب عرضه شوند بی‌شک مخاطبان زیادی را به خود جذب می کنند.

Disney Infinity 4.0

بازی‌های برتری که هیچ‌گاه منتشرنشده‌اند

بازی Disney Infinity نیز می توانست در نوع خود یکی از موفق‌ترین‌ها باشد. این بازی در واقع نوعی جدال اسباب‌بازی‌ها برای بقا بود و این بازی بر خلاف بازی های دیگر این لیست ارائه شد و قرار بود که در سال ۲۰۱۳ این بازی به روزرسانی شود و شخصیت های اصلی این بازی تغییراتی کنند. اما سرنوشت نسخه آپدیت شده این بازی هم مانند بقیه بازی ها به لغو شدن انجامید.

Star Wars Battlefront III

بازی‌های برتری که هیچ‌گاه منتشرنشده‌اند

انتظار برای رسیدن سری سوم بازی Star Wars Battlefront برای همه طرفداران این بازی لذت بخش بود. قرار بود که این بازی در سال ۲۰۱۳ عرضه شود ولی هیچ‌گاه دیگر خبری از این بازی ویدئویی نشد. در سال ۲۰۱۵ بازی با عنوان Star Wars: Battlefront منتشر شد که هیچ شباهت و نقطه اشتراکی با سری های قبلی خود نداشت.

Sonic X-treme

بازی‌های برتری که هیچ‌گاه منتشرنشده‌اند

بازی Sonic X-treme قرار بود به عنوان اولین بازی سه بعدی Sonic برای سگا ارائه شود و به رقابت با سوپر ماریو بپردازد. این پروژه هیچ گاه عملی نشد و هنوز سوپر ماریو یکه‌تاز و بی رقیب است.

Agent

بازی‌های برتری که هیچ‌گاه منتشرنشده‌اند

Agent حاصل همکاری Rockstar و PlayStation بود و قرار بود در سال ۲۰۰۹ ارائه شود. بر خلاف ظاهر زیبای لوگو این بازی، بازی Agent هیچ گاه ارائه نشد.

The Crossing

بازی‌های برتری که هیچ‌گاه منتشرنشده‌اند

آخرین پروژه ناکام این لیست The Crossing است. بر اساس گفته های سازنده بازی این بازی فضای بسیار ساده و قابل‌فهمی داشته و امکان بازی به صورت تک‌نفره و دونفره برای کاربران وجود داشته است. این بازی هیچ گاه بیرون نیامد ولی ایده این بازی در Mindjack اجرا شد که در سال پیش به بازار عرضه شد.