آیا red dead 2 بهتر از gta است ؟

از آن‌جایی که اکثر بازی‌های ساخته شده توسط راک‌استار از بازی‌های قبلی بهتر عمل کرده‌اند، شکی باقی نمی‌ماند که بازی Red Dead Redemption 2 نیز به راحتی می‌تواند بهتر از GTA V عمل کند. راک‌استار به لطف بازی GTA V تجربه‌های زیادی را در بخش تعامل شخصیت‌ها، داستان، مبارزات و بخش چند نفره به دست آورده است و می‌تواند در بازی بعدی خود (Red Dead Redemption 2) آن‌ها را چند پله ارتقا بخشد.

در ادامه می‌توانید 5 موردی که انتظار داریم Red Dead Redemption 2 از GTA V بهتر عمل کند را مطالعه کنید:

  1. سخت افزار جدید

پلی استیشن 4 پرو

همان‌طور که در جریان هستید، بازی GTA V در اصل برای نسل هفتم منتشر شد و یک سال بعد (نوامبر 2014) به کنسول‌های نسل فعلی راه پیدا کرد. هرچند استودیوی راک استار توانست به خوبی از قدرت نسل 8 استفاده کند و مواردی از جمله ماموریت‌های جانبی اضافه، سلاح‌ها، ماشین‌ها و لباس‌های جدید را در کنار زاویه دوربین اول شخص (برای اولین بار در مجموعه) و استفاده از بلندگوی کنترلر پلی استیشن 4 (هنگام تماس‌های تلفنی) به این بازی اضافه کند، اما نمی‌توان انکار کرد که گرافیک این عنوان برای نسل هشت چندان قوی نبود و اساس بازی بر مبنای کنسول‌های قدیمی پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 پایه ریزی شده بود.

مطمئنا اگر GTA V از اول برای کنسول‌های نسل حاضر ساخته می‌شد، شاهد گرافیک فوق العاده‌ای بودیم. خوشبختانه برای دیدن قدرت استودیوی راک‌استار در نسل هشتم مجبور نیستیم بیشتر از این منتظر بمانیم چرا که بازی Red Dead Redemption 2 قرار است در فصل پاییز سال 2017 برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شود و قدرت خود و استودیوی سازنده‌اش را به رخ دیگر بازیسازان بکشد.

  1. مبارزات

GTA V

شاید بخش مبارزات بازی‌های راک‌استار در طی سال‌های اخیر پیشرفت چشم گیری داشته‌اند، اما هیچ وقت به یکی از نقات قوت عناوین این استودیو تبدیل نشده‌اند. بازی Red Dead Redemption در سال 2010 توانست قدم مثبتی را در این مسیر بردارد که با انتشار Max Payne 3 بهتر نیز شد. در نهایت این بخش در بازی GTA V با بهبودهای زیادی از جمله سرعت و نرمی بیشتری همراه شد، اما در کل مبارزات بازی عمق زیادی ندارند و در سنگر گرفتن و شلیک کردن خلاصه می‌شوند.

بدون شک استودیوی راک‌استار به این مورد واقف است. از فیزیک و قدرت هر اسلحه گرفته تا هوش مصنوعی بهتر دشمنان، زد و خوردهای پرهیجان همه و همه به خوبی می‌توانند در یک بازی که در بازه زمانی غرب وحشی جریان دارد خوش بدرخشند و امیدواریم که بازی Red Dead Redemption 2 دارای بهترین سیستم مبارزات ساخته شده در تاریخ این استودیوی خوش‌نام باشد.

  1. رویکرد سینمایی

westworld

قسمت اول بازی Red Dead Redemption صحنه‌های سینمایی به یاد ماندنی و منحصر به فرد خود را داشت و حتی شبکه HBO نیز از صحنه‌های اولیه آن بازی که در قطار جریان داشتند، برای سریال Westworld الهام گرفته بود.

لازم به ذکر است که بازی GTA V زمانی که منتشر شد توانست به لطف سبک خاص، نگاه انتقادی و داستان خوبی که داشت بازیکنان را تحت تاثیر قرار دهد و این حس را در ذهن مخاطبان تداعی کند که درون یک شهر لس آنجلس خیالی قرار دارند و در حال بازی کردن یک فیلم بلاک باستر هالیوودی و یا یک سریال جنایی نتفلیکس هستند.

احتمال زیادی وجود دارد که بازی Red Dead Redemption 2 در سبک غرب وحشی حماسه آفرینی کند و از سیستم‌های تغییر شخصیت و بومی سازی در جهان خود بیشترین استفاده را ببرد تا بتوانیم لایه‌های مختلف زندگی در غرب وحشی را شاهد باشیم. حتی تریلر منتشر شده از این بازی نیز فضای سینمایی و سکوت سنگینی را دربر داشت که هرچند اطلاعات چندانی را منتشر نکرد، اما دنیای بازی را بسیار زنده نشان می‌داد.

ساخت تریلر نسبتا کوتاهی که اطلاعات اندکی در بر داشته و در عین حال بازیکنان را به وجد بیاورد کار آسانی نیست و فقط استودیوهای بزرگی همانند راک‌استار می‌توانند دست به چنین کاری بزنند. نکته‌ای که همه بازیکان و منتقدان در آن تفاهم دارند، این است که Red Dead Redemption 2 قرار است یکی از عناوین بزرگ بعدی در صنعت بازی‎‌های ویدویی باشد.

  1. المان‌های سبک نقش آفرینی

GTA V

آیا بازی GTA V در اصل یک عنوان نقش آفرینی است؟ در واقع استودیوی راک‌استار از مدت‌ها پیش با المان‌های سبک نقش آفرینی سر و کار داشته و برای نخستین بار در قسمت اول بازی Red Dead Redemption بود که شاهد این المان‌ها در لباس (که هر کدام ویژگی خاصی داشتند) و وسایل دیگر شخصیت اصلی بودیم.

GTA V پا را از این فراتر گذاشت و در آن بازیکنان می‌توانستند علاوه بر تغییر شخصیت‌ها و قرار گرفتن در نقش آن‌ها، با انجام کارهایی همانند شنا، غواصی، رانندگی و پرواز کردن، مهارت هر یک از شخصیت‌ها را به شکل مستقل ارتقا ببخشند؛ جدای از آن، تمرین مهارت تیر اندازی و قابلیت شخصی سازی تک تک سلاح‌ها و وسایل نقلیه (تغییر رنگ، صدای موتور، افزایش استحکام بدنه و…) نیز در بازی وجود دارد.

حتما موافق هستید که بازی‌های ساخته شده توسط راک‌استار تجربه‌ای بسیار گیرا را برای بازیکنان به ارمغان آورده‌اند و این تجربه دلچسب، در هر عنوان شیرین‌تر و لذت‌بخش‌تر شده است. اگر همه موارد طبق روال قبل پیش بروند و راک‌استار ارتقای بازی‌های بعدی خود را با سرعت گذشته ادامه دهد، اصلا تعجب نمی‌کنیم اگر بشنویم که در بازی Red Dead Redemption 2 کنترل 7 شخصیت قابل بازی و منحصر به فرد را به دست گرفته که هرکدام به صورت جداگانه قابل شخصی سازی خواهند بود! شاید با خود فکر کنید که این یک ایده فانتزی است، اما از استودیویی همانند راک‌استار بعید نیست که وسواس خود را به سطح بالاتری برساند و مواردی از جمله ساخت پایگاه، ایجاد گروه و یا حتی شبیه سازی کشاورزی را نیز در بازی Red Dead Redemption 2 قرار دهد.

  1. بخش چند نفره یکپارچه

GTA ONLINE

اگر بازی GTA V را تجربه کرده باشید، حتما با 3 شخصیت اصلی آن (مایکل، فرانکلین و ترور) آشنا هستید، اما شخصیت چهارمی نیز در بازی وجود دارد و او در واقع خود شما هستید.

راک‌استار موفق شده است بخش چند نفره بازی GTA V که با نام Grand Theft Auto Online شناخته می‌شود را به صورت یکپارچه با بازی اصلی ادغام کند. بازیکنان در هر نقطه‎‌ای از بخش داستانی بازی که باشند، می‌توانند به شخصیت ساخته شده توسط خودشان سوئیچ کرده و وارد بخش چند نفره این عنوان شوند. این ویژگی سبب شده است تا بازیکنان برای وارد شدن به بخش چند نفره دیگر همانند قبل در صفحات و نوشته‌های متعددی جا به جا نشوند و بدون از بین رفتن لذت بازی، وارد بخش آنلاین شوند. لازم به ذکر است که این ویژگی برای استودیوی راک‌استار یک دست آورد بسیار بزرگ (به خصوص از لحاظ مالی) به شمار می‌رود.

بدون شک استودیوی راک‌استار از همه تجربیات خود از بخش چند نفره بازی GTA V نهایت استفاده را برده و آن‌ها را به شکل بهتر در بازی Red Dead Redemption 2 پیاده خواهد کرد. بازیکنان احتمالا در ابتدای بخش چند نفره بازی جدید در نقش یک مزدور بی‌نام و نشان قرار خواهند گرفت و به تدریج می‌توانند پیشرفت کرده و جایگاه کلانتر آن شهر را به دست بیاورند و با بازیکنان دیگر به رقابت بپردازند.

به هر حال، امیدواریم که بخش چند نفره بازی Red Dead Redemption 2 همانند GTA V با بخش تک نفره و داستانی یک پارچه باشد و آنقدر قوی ساخته شود تا ماه‌ها پس از اتمام بخش داستانی، باز هم بخواهیم به آن سر بزنیم و از انجامش لذت ببریم.

در نهایت فراموش نکنید که هنوز هیچ اطلاعاتی در رابطه با بازی Red Dead Redemption 2 تایید نشده و به غیر از تریلر یک دقیقه‌ای که از این عنوان منتشر شد، جزییات دیگری از آن  به بیرون درز پیدا نکرده است و کسی نمی‌داند که این بازی چگونه خواهد بود، اما سابقه درخشان استودیوی راک‌استار و پیشرفت مداوم بازی‌هایش، حکم می‌کند که باور کنیم بازی Red Dead Redemption 2  از همه عناوین قبلی این استودیو بزرگ‌تر و بهتر خواهد بود.