آموزش نصب بازی ایکس باکس

نصب بازی ایکس باکس یکی از دغدغه های گیمران این کنسول است که ممکن است با آن آشنایی کافی را نداشته باشند. در این مقاله می خواهیم ضمن معرفی کنسول ایکس باکس، به معرفی روش های نصب بازی بر روی این کنسول در قالب روش های متداول و فرعی بپردازیم و با نحوه نصب بازی های مختلف روی این کنسول بیشتر آشنا شویم.

معرفی کنسول xbox

Xbox یک دستگاه کنسول بازی ویدئویی خانگی است که توسط مایکروسافت تولید شده است. نخستین دوره حضور این محصول از مایکروسافت در بازار کنسول بازی در 15 نوامبر 2001 در آمریکای شمالی و بعد از آن استرالیا ، اروپا و ژاپن در سال 2002 منتشر شد. این دستگاه به عنوان یک کنسول نسل ششم طبقه بندی می شود و با PlayStation 2 سونی و GameCube نینتند و رقابت می کند. همچنین ایکس باکس اولین کنسول بزرگ تولید شده توسط یک شرکت آمریکایی از زمان قطع تولید Atari Jaguar در سال 1996 است.

جالب است بدانید در اوایل زمان عرضه ( تاریخ 10 مارس 2000 )، Xbox در مقایسه با رقبای خود از نظر گرافیکی قدرتمند بود. این دستگاه اولین کنسولی بود که دارای یک دیسک سخت داخلی بود. از نوامبر 2002 به بعد، مایکروسافت Xbox Live ، یک سرویس بازی آنلاین مبتنی بر هزینه را راه اندازی کرد که مشترکین را قادر می سازد محتوای جدید را بارگیری و از طریق اتصال باند پهن با دیگر بازیکنان ارتباط برقرار کنند. 

نصب بازی ایکس باکس

بازی های ایکس باکس

Xbox در 15 نوامبر 2001 در آمریکای شمالی راه اندازی شد. بازی های پر بیننده این کنسول بازی شامل Halo: Combat Evolution ، Project Gotham Racing و Dead or Alive 3،Sea of thieves ، Forza Horizon و ... می باشند. هر سه این بازی ها با فروش بیش از یک میلیون نسخه در ایالات متحده ادامه را داشته اند.

اگرچه این کنسول از زمان آغاز به کار پشتیبانی شخص ثالث را به دست آورد ، اما بسیاری از بازی های اولیه Xbox تا یک سال کامل پس از انتشار ، از سخت افزار قدرتمند آن به طور کامل استفاده نکردند. نسخه های Xbox بازی های کراس پلتفرم گاهی اوقات با چند ویژگی اضافی یا پیشرفت های گرافیکی همراه بود تا آنها را از نسخه های PS2 و GameCube همان بازی متمایز کند.

جالب است بدانید که سونی با ایمن کردن موقتی پلی استیشن 2 برای بازی های بسیار پیش بینی شده مانند سری Grand Theft Auto و سری Metal Gear Solid و همچنین Nintendo برای سری Resident Evil ، مدت کوتاهی با ایکس باکس وان مقابله کرد. 

نصب بازی ایکس باکس

آموزش نصب بازی ایکس باکس 

به طور کلی نصب بازی ایکس باکس در دو حالت انجام می شود که در ادامه می خواهیم به معرفی آن بپردازیم. در روش اول نصب بازی xbox لازم است دیسک بازی برای نصب را داشته باشید. در این روش شما با قرار دادن دیسک درون کنسول، عملیات نصب بازی را شروع می کنید. کنسول به صورت خودکار بازی شما را از نظر انحصاری بودن و عدم نصب بر روی دستگاهی دیگر چک می کند. در این حالت اگر بازی قبلا در دستگاهی نصب نشده باشد، شما می توانید ادامه مراحل نصب بازی را انجام دهید. 

در روش دوم اما نیازی به نصب بازی از طریق دیسک نیست و شما می توانید به صورت آنلاین این بازی ها را از فروشگاه بازی های ایکس باکس دانلود کرده و آن را بر روی کنسول خود نصب کنید. در این روش نصب بازی ایکس باکس شما با کلیک بر روی بازی مورد نظر، گزینه دانلود را انتخاب و آن بازی را دانلود می کنید. همچنین شما می توانید گزینه ای با عنوان نصب در زمان دیگر را نیز انتخاب کنید.

نصب بازی ایکس باکس

راهنمای نصب بازی ایکس باکس | قسمت دوم

از راه های دیگر برای نصب بازی ایکس باکس می توان گفت:

  • در روش بعدی در ابتدا شما می توانید یک هارد اکسترنال را به کنسول ایکس باکس متصل نمایید که با این کار، گزینه ای تحت عنوان Use for media, or for games & apps برای شما نمایش داده می شود. شما گزینه Format storage device را انتخاب کرده و برای هارد خود یک نام تعریف کنید. حال در قسمت دوم با انتخاب گزینه Install new things here و انتخاب مجدد Format storage device می توانید هاردتان را برای انتقال آماده کنید که کنسول پیامی تحت External storage ready را نمایش می دهد.

  • حال که هاردتان آماده شد باید آن را به کامپیوتر متصل کرده و نرم افزاری با عنوان Xbox One External USB Storage Device Converter را به صورت Run as Admin اجرا کنید. حال گزینه Scan در نرم افزار را انتخاب کرده و پس از شناسایی هارد توسط کامپیوتر با اسکن مجدد باید هارد روی حالت PC MODE قرار گیرد. پس از این کار اتصال هارد را به حالت Safe Remove قطع کرده و آن را جدا کنید و مجددا به کامپیوتر وصل نمایید. حال در صورتی که هارد به راحتی توسط کامپیوتر شناسایی شد، وارد آن شده و محتوای بازی خود را بدون ساخت هیچ پوشه ای در روت اصلی هارد کپی کنید. پس از این کار، نرم افزار را دوباره اجرا کرده و گزینه Scan را انتخاب کنید. با توجه به اینکه هارد روی حالت PC MODE قرار دارد، باید گزینه Enable XBOX Mode را انتخاب کنید و برای اطمینان پس از این کار، گزینه Scan را انتخاب نمایید. حال میتوانید حالت XBOX MODE را در سمت راست مشاهده کنید. 

  • در مرحله آخر هارد را به کنسول وصل کرده و از قسمت My games and apps بازی را پیدا کنید. کنسول باید در این مرحله به اینترنت وصل باشد.

نصب بازی ایکس باکس

خرید بازی xbox

برای خرید، نصب بازی ایکس باکس و همچنین برای خرید xbox می توانید به وب سایت ما مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را از قسمت جستجو، پیدا کنید. فروشگاه اینترنتی PSGharb با بیش از ده سال سابقه در زمینه نصب بازی ایکس باکس، خرید و فروش کنسول ها و بازی های ویدیویی، از قدیمی ترین مراکز فروش پلی استیشن و ایکس باکس و لوازم جانبی آن می باشد.