آشنایی با کنسول بازی کپیخور ایکس باکس

کپیخور ایکس باکس نسخه جدیدی از کنسول های ایکس باکس است که با وجود این مزیت می توان بازی های بسیار زیادی را به صورت آفلاین بر روی آن اجرا و بازی کرد. البته لازم به ذکر است که هر محصول در کنار مزایای بیشمار خود از معایبی نیز برخوردار است. در این پست تلاش کرده ایم تا اطلاعاتی را هرچند به صورت مختصر اما مفید راجع به دستگاه کپیخور ایکس باکس و مزایا و معایب آن در اختیار شما خوانندگان عزیز و محترم قرار دهیم؛ با ما تا پایان این متن همراه باشید. 

کپیخور ایکس باکس

کنسول بازی ایکس باکس ( کپیخور )

یکی از جدیدترین نسخه های کنسول بازی که در سال 2016 توسط برند مایکروسافت روانه بازار شده است؛ کپیخور ایکس باکس نام دارد. در واقع قابلیت های جدیدی بر روی این دستگاه تعبیه شده که آن را از نسخه اصلی خود کمی متمایز کرده است. اگرچه این کنسول به لحاظ ظاهر و وزن آن به ترتیب حدود 40 درصد کوچکتر و  600  گرم سبکتر  از نسخه اصلی کنسول ایکس باکس است اما قدرت بیشتری نسبت به آن دارد. نسخه کپیخور ایکس باکس یا به عبارتی ایکس باکس S از یک واحد برق داخلی برخوردار بوده و دیگر اثری از دکمه پاور لمسی و پورت کینکت بر روی آن یافت نمی شود. این کنسول بر خلاف نسخه اصلی خود در حالت عمودی نیز قابل استفاده است.

کپیخور ایکس باکس

مشخصات فنی کنسول کپیخور ایکس باکس

بهبود قابلیت ها و عملکرد کنسول کپیخور ایکس باکس نسبت به ایکس باکس وان به خوبی نمایان و مشهود است. از همین رو، جدا از تغییرات ظاهری آن که در راستای بهبود هر چه بهتر این کنسول بازی بوده، در این بخش قصد داریم که دستگاه ایکس باکس S یا کپیخور را از نظر مشخصات فنی با کنسول ایکس باکس وان مقایسه کنیم :

- بهبود قدرت پردازنده گرافیکی و تاثیر کم آن بر روی فریم ریت بازیها

- افزایش سرعت کلاک از 853 به 914 مگاهرتز

- پشتیبانی از استریم 4K و HDR

- برخورداری از یک درایو بلوری 4K HDR

 پشتیبانی از تماشا استریم محتواهای ویدیویی با رزولوشن 4K از دیسک‌های بلوری و یا اپلیکیشن‌هایی نظیر نتفلیکس و هولو

- اضافه شدن بلوتوث به صورتی بومی به کنترلر و اتصال آن به ویندوز 10 بدون نیاز به آداپتور

- عدم وجود منبع تغذیه بزرگ خارجی و طراحی آن به صورت داخلی

کپیخور ایکس باکس

مزایا و معایب کپیخور ایکس باکس

همانطور که گقته شد، نسخه کپیخور ایکس باکس نمونه ارتقا یافته ایکس باکس وان بوده که در آن تلاش شده است که نواقص ظاهری و فنی به صحیح ترین شکل خود برطرف گردد.بنابراین در کنار مزیت های بیشمار هر محصول باید به معایب آن نیز پرداخته شود تا در نسخه های جدیدتر بتوان آن را برطرف و قابلیت های جدیدی را به دستگاه اضافه کرد. در این بخش مزایا و معایب خرید کنسول کپیخور ایکس باکس را به صورت جداگانه برای شما بیان خواهیم کرد : 

کپیخور ایکس باکس

مزایای کنسول ایکس باکس s (کپیخور)

 خرید تعداد زیادی بازی به دلیل قیمت کم و  ارزان بودن آنها به عنوان یکی از بزرگترین مزیت ها در نسخه کپی خور شده ایکس باکس به شمار می آید. همچنین تولید این کنسول با ظرفیت های مختلف نظیر 1 ترابایت و ... یکی دیگر از مزایای آن محسوب می شود. لذا شما می توانید با انتخاب اولویت بندی شده تعداد مشخصی بازی آفلاین با توجه به ظرفیت کنسول از عملکرد قدرتمند آن به بهترین شکل ممکن بهره ببرید. 

معایب کنسول ایکس باکس s (کپیخور)

از آنجایی که متصل شدن به اینترنت در این نسخه از کنسول های بازی ریسک بالایی داشته و کاری دشوار است؛ لذا اجرای بازی ها حتما باید در حالت آفلاین انجام گرفته و از انجام بازی های آنلاین به وسیله این کنسول دست کشید. در واقع این موضوع بزرگترین عیب آن به شمار آمده؛ چرا که فرد ممکن است که در صورت اتصال به اینترنت با مشکلاتی نظیر قفل شدن تمام بازی‌های کنسول و یا Ban شدن آنها رو به رو شود.

قیمت کنسول ایکس باکس S

قیمت کنسول بازی ایکس باکس کپیخور به فاکتور های گوناگونی نظیر نوسانات بازار ارز و شرایط نابسامان اقتصاد کشور بستگی داشته و از همین رو نمی توان در محاسبه قیمت نهایی آن عددی را به صورت ثابت برای آن ذکر کرد. شما خریداران عزیز می توانید برای خرید محصول مورد نظر خود با درن ظر گرفتن تمامی قابلیت ها و مشخصات آن به سایت فروشگاه های معتبر و فعال در این زمینه مراجعه کرده و بعد از کسب اطلاعات لازم در خصوص کنسول کپیخور ایکس باکس مورد نظر خود و همچنین قیمت به روز رسانی شده آن برای خرید اقدام کنید.